در شرایطی که بازار ارز در سال گذشته در انتظار خبر نهایی مذاکرات سیاسی بود، برخی دنبال این پیش‌بینی هستند که این بازار در سال جدید به کدام سمت می‌رود.

به گزارش منیبان، وضعیت بازار ارز از اواخر سال ۱۴۰۰ در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد. بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که با مشخص شدن وضعیت مذاکرات سیاسی می‌توان مشخص شد که بازار ارز به کدام سمت می‌رود.

با این حال، اخبار ضد و نقیضی که در این حوزه به گوش می‌رسید باعث شد که بازار ارز دچار نوسان جدی نشود. تنها در یک مقطع بود که قیمت دلار به نزدیک ۲۵ هزار تومان رسید و دوباره به نرخ ۲۷ تومان بازگشت. اما بازار ارز در سال جدید به چه سمتی خواهد رفت؟

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در این رابطه ایسکانیوز گفت: بازار ارز یک بازار پر ابهام است. به دلیل اینکه نوسان‌های قیمت ارز کاملا وابسته به عرضه ارز است. اگر عرضه تقویت شود، می‌توان انتظار داشت که قیمت ارز کاهشی و با ثبات شود.

وی افزود: اما در این بخش هنوز دچار ابهام هستیم. به ویژه در حوزه نقل و انتقالات پولی کشور وضعیت مشخصی نداریم و مساله مذاکرات هم هنوز به سمت و سوی دقیقی نرسیده است. در نتیجه نمی‌توان به طور دقیق گفت که در یک ماه آینده چه اتفاقی می‌افتد.

حق‌شناس گفت: به نظر می‌رسد اگر وضعیت مذاکرات به همین شکل باقی بماند، قیمت ارز هم در هفته‌های آینده به این شکل بماند و تغییر خاصی نکند.

به گزارش ایسکانیوز، این نکته را هم باید در نظر داشت که برخی تصمیمات تازه سیاستگذاران در سال جدید می‌تواند شوک ارزی ایجاد کند اما آنچه که مشخص است، به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی اولویت اصلی سیاست‌هاست.

کدخبر: 76529 تاریخ انتشار