بعد از جلسه فدرال رزرو و اعلام تعدیل ترازنامه این کشور به همراه افزایش نرخ بهره، موج دیگری از ترس در بازارها ایجاد کرد و فضای ریسک گریزی را فراهم آورد. به دنبال این تصمیم و احتمال اجرایی شدن آن از ماه میلادی آینده، شاخص‌های بازار سهام از جمله نزدک و S&P500 با ریزش مواجه شدند.

به گزارش منیبان؛ در این شرایط که خطر رکود تمامی بازارها را تهدید می‌کند بازارهای پر ریسک شرایط بدتری خواهند داشت و بیش از دیگر بازارها دچار تلاطم می‌شوند. بازار کریپتوکارنسی نیز که به طور کلی دارایی پر ریسکی محسوب می‌شود در این زمان با نوسان همراه شد و نتیجه آن در را می‌توان در قیمت بیت کوین ۴۲ هزار دلاری و افت حدودا ۱۱ درصدی آن مشاهده کرد.

 

آیا ادامه سیاست‌های انقباضی سقوط دیگری را برای بیت کوین به همراه خواهد داشت؟

با ریزش اخیر بیت‌کوین می‌توان گفت که این رمزارز روند صعودی کوتاه مدت خود را از دست داده است. اما شاید بهتر است برای تحلیل شرایط کلی بازار نگاهی به دیگر داده‌ها انداخت.

داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین در منطقه مهمی قرار دارد که نیروهای کلان می‌توانند برای ماه‌های آینده بر آن تأثیر بگذارند.

در آخرین به روز رسانی بازار در ۸ آوریل، بهتر است توجه بیشتری به پیوت سالانه قیمت بیت کوین کرد.

 

پیوت سالانه شکست خورد

بیت کوین پس از دو بار آزمایش حمایت ۴۳ هزار دلاری، احساسات تحت تاثیر قرار گرفت و مسیر آن به سمت ۵۰ هزار دلار تغییر داد.

اما به طور کلی در سطوح قیمتی حدودا ۴۶ هزار دلار شاهد افت قدرت تقاضا بودیم و بعد با انتشار خبر تجدید سیاست‌های انقباضی به دلیل ترس حاکم بر بازار اکثر افراد در جایگاه فروشنده قرار گرفتند و به این ترتیب افزایش عرضه‌ها قیمت را به سمت ۴۲ هزار دلار هدایت کرد.

با از دست دادن سطح ۴۲ هزار دلار حمایت بعدی محدوده ۴۰ هزار دلار خواهد بود که به نظر می‌رسد خریداران در تلاش برای حفظ محدوده اشاره شده هستند.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین از Pivot سالانه رد شده است. این سطح در هیچ یک از بازارهای نزولی چرخه ۴ ساله گذشته شکسته نشده بود.

شکست و از دست رفتن سطح ۴۳ هزار دلار برای بیت کوین اهمیت زیادی دارد. اگر سناریوی کنونی واقعاً یک فاز بازار نزولی برای BTC/USD را نشان دهد، نزدیک شدن به آن، به ویژه در بازه‌های زمانی بالاتر، نه تنها صعودی بلکه یک رویداد تاریخی غیرعادی خواهد بود.

یک شکست بالاتر از محور سالانه می تواند شکستی از هنجار چرخه ۴ ساله باشد و می تواند نشان دهد که قیمت بیت کوین در مسیر قیمت‌های بسیار بالاتر خواهد بود، اما در مدت زمان کوتاه مدت برای جلوگیری از سقوط مجدد، سطح هفتگی باید توسط گاوها حمایت شود.

 

حجم معاملات در ضرر بالا رفت

با نگاهی فراتر، به نظر می رسد ماه های آینده به شدت با سیاست بانک مرکزی گره خورده است، زیرا اقدامات برای مبارزه با تورم احتمالا تشدید می‌شود.

تحلیلگران موافق هستند که کاهش ترازنامه فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً سهام و دارایی ها را تحت فشار قرار می دهد و بنابراین بیت کوین جذابیت خود را از دست می دهد.

اما اینکه بیت کوین چقدر می‌تواند پایین بیاید، ممکن است به جذب نقدینگی و بازار آتی بستگی داشته باشد. احساساتی که از طریق نرخ‌های تامین مالی بازار مشتقات نشان داده شده است، علیرغم تضعیف عملکرد قیمت لحظه‌ای، همچنان تمایل به صعود قیمت را نشان می‌دهد.

داده‌ها نشان می‌دهند که حجم بالایی از پزیشن‌های معاملاتی در طی ریزش اخیر با ضرر بسته شدند.

کدخبر: 76575 تاریخ انتشار