بیایید فرض کنیم که شما به تازگی یک سایتی را برای کسب و کار خود راه‌‎اندازی کرده‌اید و حال می‌خواهید از طریق این سایت خدمات خود را ارائه دهید و محصولاتتان را به فروش برسانید و در آمد زایی کنید.

 تا به الان همه‌چیز آماده است و تنها مانده که شما افراد و کاربرانی که در اینترنت به دنبال محصولات و خدمات شما هستند جذب کنید. پس شما باید یک تبلیغاتی انجام دهید تا مشتریان جذب شود، ولی هر تبلیغی که برای شما درامد زا نیست. در مرحله اول، باید توجه کنید که تبلیغات شما باید هدفمند باشد، یعنی اینکه به وسیله آن به مشتری‌های سایت خود دسترسی پیدا کنید. در مرحله دوم، تبلیغات شما باید به صرفه باشد و هزینه بالایی نداشته باشد، یعنی با کمک آن بتوانید به بهترین نحو با کمترین هزینه بیشترین کاربر و مشتری را جذب کنید.

گوگل ادز در سال 2000 راه‌اندازی شد و در ابتدا، تبلیغ‌کنندگان هزینه خدمات تبلیغات در گوگل را به صورت ماهانه پرداخت می‌کردند. اما به مرور سیاست‌های جدیدی برای این شیوه تبلیغات در بستر بزرگترین موتور جستجوی جهان اتخاذ شد و اکنون به ازای هر کلیکی که کاربران روی لینک وب‌سایت شما انجام می‌دهند مبلغی از بودجه گوگل ادز کسر خواهد شد.

حال اینجاست که می توان گفت که گوگل بهترین سرویس را در اختیار افرادی که سایت راه اندازی کردند گذاشته. این سرویس که با نام گوگل ادز یا ادوردز شناخته می شود می تواند صد ها و حتی هزاران مشتری برای شما جذب کند. به طور کلی می توان گفت گوگل دو شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما می‌توانید بسته به نوع نیاز خود، در یکی از این شبکه‌ها یا هر دوی آن‌ تبلیغ خود را نمایش دهید. این 2 شبکه عبارتند از:

شبکۀ نمایش گوگل یا Google Display Network

شبکۀ جستجوی گوگل یا Google Search Network

مزایای تبلیغ در گوگل چیست؟

ممکن است تا به الان این سوال برای شما پیش آمده باشد که ویژگی و مزایای تبلیغات در گوگل چیست و چرا باید در کسب و کار از آن استفاده کرد. در ادامه با چند مزیت تبلیغات در گوگل آشنا خواهید شد:

  • جذب مخاطب بیشتر
  • صرفه جویی در هزینه های تبلیغات
  • انعطاف پذیری و ادغام پذیری بالا گوگل ادز
  • بازگشت سرمایه مصرفی تبلیغات در گوگل
  • گسترش و پیشرفت کسب و کار و بازدهی بسیار بالا
  • افزایش بسیار بالا آگاهی از برند و برندسازی در کسب و کار شما
  • افزایش آگاهی از برند توسط گوگل ادز یا گوگل ادوردز

هزینه تبلیغات گوگل

امروزه اشخاص بسیار زیادی به دنبال تبلیغات در گوگل هستند و این اشخاص باید بدانند که این تبلیغات چه مقدار هزینه لازم دارد. خوشبختانه گوگل یک سیستم بسیار خوبی برای اداره کردن هزینه‌ها در اختیار کاربران خود قرار داده و شما می توانید به وسیله آن به راحتی هزینه های خود را کنترل کنید. هزینه تبلیغات در گوگل فقط برای ورود افراد به سایت شما است، یعنی آن زمان که شخص کلماتی را که مرتبط با سایت شما است را در گوگل وارد کند و وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل به کاربر نمایش داده شود، هیچ هزینه ای از شما بابت نمایش به کاربر کسر نخواهد شد، ولی زمانی که شخص بر روی لینک سایت شما کلیک کند و وارد سایت شما شود هزینه ای بابت آن از شما کم خواهد شد.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کرد؟

 پس از اینکه به سوال گوگل ادوردز چیست پاسخ دادیم باید درک درستی از چگونگی عملکرد این پلتفرم داشته باشید، بهتر است که دلیل اهمیت استفاده از آن را در کسب و کار خود بدانید. همان طور که حتما می‌دانید برای معرفی سایت خود به گوگل و اینکه این موتور جستجو، مطالب شما را به کاربران با استفاده از تکنیک‌های سئو پیشنهاد دهد، احتمالا چند ماه زمان نیاز است. در حالی که با استفاده از گوگل ادوردز این زمان کاهش یافته و شما را سریع‌تر به آنچه که مد نظر دارید می رساند. چرا که با انتخاب کلمات پیشنهادی گوگل ادوردز می توانید مطمئن باشید که مطلب شما در یکی از صفحات گوگل جایگاهی خواهد داشت.

مهمترین نکات هنگام استفاده از گوگل ادوردز :

اگر می خواهید مطمئن باشید که در کمپین تبلیغاتی شما همه چیز به خوبی پیش می‌رود، می‌توانید از راهنمایی‌های زیر استفاده نمایید :

  • یکی از بهترین امکاناتی که گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می دهد این است که شما بر اساس نتیجه ای که دریافت می کنید، هزینه می پردازید. به عبارت دیگر به ازای افزایش تعداد خریدی که داشتید، میزان تماس هایی که دریافت کرده اید، تعداد کلیک هایی که روی تبلیغ شما خورده است، تعداد افرادی که از طریق تبلیغ به سایت شما آمده اند و … باید هزینه را پرداخت نمایید.
  • به محض این که کمپین تبلیغاتی شما فعالیت خود را آغاز کرد، باید با استفاده از ابزار آنالیز مختلفی که وجود دارد میزان تاثیر آن را بررسی کنید.
  • بودجه ای که برای تبلیغات در گوگل ادوردز در نظر می گیرید می تواند تغییر کند. پس هر زمان که نیاز داشتید می توانید برای کسب نتیجه بهتر آن را کم یا زیاد کنید.

 در‌حال‌حاضر شرکت‌های بزرگ و کوچک با هدف کمک به رشد و حفظ جایگاه خود در نتایج گوگل، در کنار سئو از مزایای تبلیغات در گوگل نیز بهره می‌برند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از گوگل ادز به‌عنوان یکی از روش‌های تبلیغات اثربخش برای کمک به سئوی سایت خود استفاده کنید چون تنها با یک روش بازاریابی نمی‌توان با رقبا وارد نبرد شد.

جمع بندی نهایی

دیگر هر کسب و کاری باید برای پیشرفت خود در تبلیغات اینترنتی فضای مجازی فعالیت کند و یکی از همین فضاها گوگل است. شما برای پیشرفت باید سعی کنید یک سایت بروز داشته باشید و در این راه مشتریان جدید پیدا کنید و همچنین توجه کنید که طراحی سایت و تبلیغات در گوگل را می توانید برای هر کسب و کاری بکار ببرید.

کدخبر: 77534 تاریخ انتشار