هواداران نساجی و آلومینیوم امیدوارند با جامی که تیمشان بالای سر ببرد بتوانند مجوز حضور در آسیا را پیدا کنند.

به گزارش منیبان، نساجی آسیایی، آلومینیوم ایران! این دو لقب شاید لقب‌هایی باشد که هواداران هر دو تیم در رسیدن به آن ناکام بمانند. یکی از این دو تیم که با باخت در فینال به این لقب نخواهد رسید و تیم دیگر هم شاید به دلیل حذف تیم‌های ایرانی از آسیا در حسرت این عنوان بماند. بعد از اتمام این فصل از لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد سال 2024- 2023 برگزار خواهد شد و مشخص نیست که در صورت حضور نمایندگان ایرانی آیا قهرمان جام‌حذفی امسال به عنوان یکی از نماینده‌های ما در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت یا نه؟

شرایط پیچیده توزیع سهمیه

دو مانع برسرراه تحقق این رویا برای هواداران دو تیم وجود دارد. اولین مانع همین است که مشخص نیست کدام تیم‌ها از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان نمایندگان ایران مشخص خواهد شد. نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا پس از مسابقات این فصل (فصل 2023) تغییر کار خواهد کرد؛ مسابقات مطابق با تقویم اروپایی و لیگ‌هایی مثل لیگ ایران خواهد شد. این تغییر موجب خواهد شد که رقابت‌های فصل آینده دیرتر و پس از پایان لیگ بیست‌و‌دوم شروع شود. هنگام شروع مسابقات فصل بعد لیگ قهرمانان (فصل 2024-2023) دو دوره لیگ و دو دوره جام حذفی به پایان رسیده و مشخص نیست آیا به قهرمانان این فصل هم سهمیه می‌رسد یا خیر. سهیل مهدی در مصاحبه‌ای در مورد وضعیت تیم‌های انتخابی گفت: «ما دو فصل و دو گروه داریم که متقاضیان سهمیه هستند. قهرمانان لیگ و جام‌حذفی این فصل و فصل آینده. اجازه بدهید مدل را براساس کشورهای مختلف ببینیم. اکنون عربستان مدل خود را استخراج کرده است و قطر هم به زودی این کار را انجام می‌دهد. اجازه بدهید ما هم مدلی متناسب با آن‌ها و همه آسیا داشته باشیم. ضمن اینکه فردا هم با (AFC) یک ورکشاپ خواهیم داشت که گمانه‌زنی و تجربه آن‌ها را می‌گیریم تا در نهایت مدلی استخراج شود که هیات رئیسه تصمیم نهایی را بگیرد». این صحبت‌ها نشان می‌دهد یک سهمیه تضمین‌شده در انتظار قهرمان جام حذفی این دوره نخواهد بود.

سخت‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا

مانع دوم  پیش روی نساجی و آلومینیوم هم شرایط حرفه‌ای دو باشگاهی است که به فینال رسیده‌اند. قطعا امکانات آلومینیوم و نساجی مازندران که حتی برای برگزاری بازی‌های خانگی‌اش در لیگ خودمان با مشکل مواجه است احتمال حضور آن‌ها در آسیا را کم خواهد کرد. با توجه به حساسیت‌های جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در تایید میزبانی دارد و حتی استقلال و پرسپولیس نتوانستند این استانداردها را به دست بیاورند باید شرایط نساجی و آلومینیوم را به راحتی پیش‌بینی کرد، هرچند فرصت کافی برای قهرمان جام حذفی برای برطرف کردن برخی نواقص وجود دارد. حتی همین مساله و شرایط دو تیم حاضر در فینال امسال شاید دلیلی بر این باشد تا مسئولان فدراسیون با ارائه راه‌حلی مانع از آسیایی‌شدن قهرمان این دوره جام‌حذفی شوند. در هر صورت احتمال زیاد این است که این دو تیم و هوادارانشان با وجود جامی که بالای سر خواهند برد اما نمی‌توانند حضور پرشورشان را به آسیا بکشانند و باید به افتخار یک جام قناعت کنند. مگر اینکه همین هواداران بتوانند استثنایی را رقم زده و با حمایت‌هایشان مسئولان را مجبور به اتخاذ تصمیماتی متفاوت کنند. 

کدخبر: 78921 تاریخ انتشار