حتماً می‌دانید که این روزها خرید و فروش آنلاین آن هم در شبکه‌های اجتماعی یک روش عادی و بسیار پر طرفدار است. این وسط مسئله این است که استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی یا همان پرداخت از طریق لینک برای شبکه‌های اجتماعی برای خیلی از صاحبان کسب‌وکارها برای برنامه‌های مختلف، آن‌قدر مهم شده است که سریع به سراغش می‌روند. چرا؟

چون از بازار رقابت جا نمانند و فرایند خرید مشتری را سرعت ببخشند. اگر شما هم می‌خواهید کسب‌وکار خودتان را در یکی از برنامه‌ها مثلاً تلگرام، اینستاگرام راه بیاندازید، شک نکنید یکی از مواردی که با آن رو به رو خواهید شد، چالش‌های مربوط به پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی‌ است و درست همین‌ جاست که می‌توانید با تهیه‌ی یک درگاه پرداخت مناسب برای فروشگاه آنلاین خود تمام دغدغه‌ی احتمالی را برطرف کنید.

با این اوصاف شاید در این زمینه نیاز به اطلاعات دقیق و کافی داشته باشید از این جهت اگر با ما همراه باشید، می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی به چه شکل است؟

 در ابتدا بهتر است بدانید که ماهیت اصلی درگاه پرداخت اینترنتی به شکلی است که اصولاً روی وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، یعنی پذیرنده حتماً باید یک سایت برای فروشگاه خود داشته باشد. اما اگر به دور و برتان چشم بچرخانید، می‌بینید که بیشتر دارندگان کسب‌وکارها شاید مثل خود شما اصلاً وب‌سایتی ندارند و فقط در ‌وبلاگ یا برنامه‌های مختلف مثل واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و ... فعالیت کاری خود را انجام می‌دهند. حتماً می‌پرسید پس قضیه‌ی درگاه‌های شبکه‌های اجتماعی چیست؟ در واقع برای رفع این چالش و استفاده‌ی همه‌ی فروشگاه‌های آنلاین از روش‌های نوین، درگاه‌های پرداخت بدون سایت یا همان لینک پرداخت به میدان آمده است. یعنی شما با تهیه‌ یا ساخت لینک پرداخت برای فروشگاه خود این لینک در بیو یا پست‌های برنامه می‌گذارید یا آن را برای مشتری خود از طریق پیامک، ایمیل یا هر راه ارتباطی‌ دیگری ارسال می‌کنید تا مشتری به وسیله‌ی آن وارد صفحه پرداخت بشود و مبلغ مورد نظر را به حساب بانکی متصل شما به لینک واریز کند.

اهمیت استفاده از درگاه پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی

راستش هدف اصلی رسانه‌های اجتماعی در ابتدا ایجاد ارتباط، اطلاع‌رسانی و پخش اخبار بود، اما رفته‌‌رفته آدم‌ها از فرصت استفاده کردند و حالا با توجه به این‌که با نشستن در خانه و تنها با یک موبایل مردم به راحتی محصول و خدمات مختلف خود را در بستر اینترنت تهیه می‌کنند، دارید می‌بینید که اخیراً ورود مشاغل مختلف در مقیاس‌های کوچک و بزرگ به شبکه‌های مجازی هم بیشتر و بیشتر هم می‌شود.

با این وصف شما در نظر بگیرید برای هر تراکنش بخواهید شماره کارت و مشخصات خود را به مشتری بدهید، از یک طرف عده‌ای به لحاظ امنیتی دل‌شان نمی‌خواهد که اطلاعات بانکی خود را به کسی ارسال کنند، از طرف دیگر روش‌های سنتی و کلاً کارت‌به‌کارت و رفتن به دم عابر بانک یا برطرف کردن محدودیت در سقف تراکنش‌ها با روش‌هایی مثل پایا و سانتا معمولاً  زمان‌بر است و شاید در آن لحظه نیاز باشد که شما از خرید قطعی مشتری خود مطمئن بشوید.

خب تمام این‌ها اهمیت استفاده از یک لینک پرداخت بانکی را ضروری می‌کند که می‌تواند خیال شما را برای بر طرف کردن مشکلات احتمالی راحت کند.

مزایای استفاده از درگاه بدون سایت یا لینک پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی

  • بگذارید این مطلب را از این‌جا شروع کنیم که با توجه به استقبال زیاد از خرید انلاین و کشیده شدم مردم به سمت شبکه‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی فروشگاه‌های آنلاین در این حوزه جمع و جور کردن فیش‌های واریزی و مدیریت تراکنش‌ها است؛ یعنی آخر وقت کاری روزانه یا در پایان ماه چالشی که شما به عنوان صاحب کسب‌وکار یا حتی حسابدار شما با آن رو به رو است یک جمع‌بندی اساسی و کنترل بر روی وجوه واریزی‌ست. خب بیایید و فکر کنید وقتی سیستمی در اختیار دارید که به راحتی نگرانی از نگهداری و ذخیره‌ی فیش‌های واریزی و سر و سامان دادن به تراکنش‌ها را حل می‌کند، چرا نباید از این مزیت استفاده کرد؟
  • تسریع و آسانی در پرداخت‌ها از مزیت‌های دیگر است. راستش روش‌هایی مثل کارت‌به‌کارت یا پرداخت در محل هم وجود دارد، اما به این فکر کنید که امار نشان می‌دهد بعد از انتخاب محصول باید سریع قلاب‌تان را بیاندازید و راه واریز پول را تسریع کنید، چراکه موارد دیگر زمان‌‌بر است و احتمال منصرف شدن مشتری را بالا می‌برد.
  • گزارش‌ از تراکنش‌ها و طبقه‌بندی این گزارش‌ها می‌تواند در برنامه‌ریزی شما برای کسب‌وکارتان بسیار کمک‌کننده باشد. در این حالت شما می‌توانید یک آنالیز روی کارتان داشته باشید، دست‌تان می‌‌‌آید که مثلاً در چه تاریخ‌ها یا روزهایی فروش بیشتری داشته‌اید یا چه کالایی بیشتر فروش رفته و به این ترتیب برنامه ریزی جدی‌تری داشته باشید.
  • امکان سقف مبلغ دریافتی را تا  ۵۰ میلیون تومان دارید.
  • افزایش اعتبار و اطمینان بیشتر برای مشتری ایجاد می‌شود و در نتیجه شانس خرید از فروشگاه شما بالا می‌رود.

 از کجا درگاه‌ پرداخت اینترنتی( لینک پرداخت) برای شبکه‌های اجتماعی تهیه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم برای پرداخت آنلاین در وبلاگ و کلاً شبکه‌های اجتماعی اعم از اینستاگرام، توییتر، واتساپ و... شما می‌توانید از لینک پرداخت بانکی استفاده کنید.

شما با پرداخت کارمزدی که معمولاً یک درصد است این امکان را دارید که به سایت یکی از شرکت‌های واسط یا شرکت‌های پرداخت‌یار مراجعه کنید. این شرکت‌های واسط برای نمونه شرکت رایان پی در ایران به دستور بانک مرکزی و تحت نظارت شبکه‌ی الکترونیکی شاپرک برای مقابله با کلاه‌برداری و افزایش امنیت، تمام کسب‌وکارها و افراد متقاضی را احراز هویت می‌کنند. یعنی اطلاعات هویتی، مجوزهای مورد نظر، نوع فروشگاه و کسب‌وکار و.. را بررسی می‌کنند و خب شما تنها با  احراز هویت و در عرض دو ساعت می‌‌توانید به راحتی لینک پرداخت خود را در اختیار داشته باشید.‌

در مجموع باید گفت امروزه با وجود پلتفرم‌های مختلف و ورود مشاغل در این برنامه‌ها استقبال از خرید آنلاین افزایش پیدا کرده است و به دنبال آن دارندگان فروشگاه‌های آنلاین برای تسریع و تسهیل روند خرید مشتری و بالا بردن امنیت و اعتبار بیشتر به سراغ درگاه‌های پرداخت بدون سایت یا لینک پرداخت می‌روند که ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی این موضوع و بیان مزایای استفاده از درگاه‌ پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی بپردازیم. 

 

کدخبر: 79439 تاریخ انتشار