نماگر اصلی بازار سرمایه همانطور که پیش بینی می‌شد در مدار مثبت کار خود را آغاز کرد و توانست رشد 1.03 درصدی را رقم بزند و در ارتفاع 1.522 میلیون واحدی قرار گیرد. دیگر شاخص مطرح بازار سرمایه که نماینده سهام کوچکتر بازار است عملکرد بهتری را ثبت کرد و به رشد 1.18 درصدی دست پیدا کرد.

به گزارش منیبان؛ شیب طی شده توسط شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس در تمام روز مثبت بود و با شیبی مثبت کار خود را به پایان رساند اما از نیمه بازار به بعد از شدت آن کاسته شد. بنابراین پیش بینی می‌شود که کلیت بازار سرمایه امروز در مدار مثبت کار خود را آغاز کند اما به واسطه شیب این خط که نزدیک به صفر است می‌توان انتظار داشت که در مثبت‌های بالا بازار کار خود را آغاز نخواهد کرد.

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس دیروز توانست در روند صعودی میان مدت خود به سقفی بالاتر دست پیدا می‌کند. لازم به ذکر است تا زمانی که RSI نتواند سقف بالاتری در این اندیکاتور کشف کند، واگرایی منفی تشکیل شده میان این اندیکاتور و شاخص قیمت به قوت خود پا بر جا باقی خواهد ماند و برای نقض آن شرط مطروحه بالا نیاز است اتفاق بیافتد. اولین مقاومت پیش روی شاخص کل حوالی 1.540 میلیون واحدی است و احتمال افزایش عرضه‌ها در این سطح بسیار بالاست و می‌توان انتظار افزایش ارزش معاملات خرد را در این سطح داشت.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد 6771 میلیارد تومان رسید عدد قابل توجهی است و نکته جالب‌تر آن است که شاهد ورود پول 154 میلیارد تومانی به گردونه معاملات دیروز بازار سهام بودیم که می‌تواند آتش رشد آتی بازار را روشن نگه دارد. در سمت مقابل مشاهده می‌کنیم که به میزان 74 میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خروج پول رخ داده است که معمولا در روندهای صعودی بازار شاهد روند مداوم خروج پول از این صندوق‌ها هستیم.

در طول بازار دیروز ارزش و تعداد صف‌های فروش روندی خنثی را طی کرد. اما صف‌های فروش روندی معکوس را طی کردند. به عبارتی یعنی اینکه روند صعودی را طی کرده است. اما مشاهده می‌شود که صف‌های خرید از نظر ارزشی در پایان بازار دیروز رو به کاهش می‌رفته است. از این حیث می‌توان این انتظار را داشت که در جریان معاملات امروز شاهد افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار شکل گیرد.

کدخبر: 79773 تاریخ انتشار