مایکل اولونگا مهاجم کنیایی الدحیل تا حالا ۷گل به تیمهای ایرانی زده و با ادامه این روند فقط باید دعا کنیم این مهاجم ۲۸ ساله از قطر و کلا قاره آسیا برود.

به گزارش منیبان؛ برخلاف تصور عموم قیمت مایکل اولونگا خیلی هم بالاتر از برخی مهاجمان ایرانی و خارجی‌های شاغل در ایران نیست. به هر حال امثال شرزود تمیروف ، کوین یامگا، رودی ژستد و حتی شهباززاده و مغانلو که مجانی برای تیمهایشان بازی نمی‌کنند. تمیروف مثل آمانوف بازیکن بدی نیست اما اصلا گزن نیست و این مهم را در چند بازی که فیکس بوده نشان داده است. در استقلال یامگا ۱۰ گل زده و حتی می‌توان گفت بهترین بازیکن تیمش بوده اما اکثر گلهای او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. ژستد هم با این که در دربی گل زد اما اصلا قابل مقایسه با اولونگا و حتی امثال تیام و دیاباته نیست. در فولاد پریرای ۳۹ ساله هنوز گل می‌زند اما اگر کل خارجی های لیگ را بررسی کنیم،به جرات می‌توان گفت ۷۰ درصد خارجی ها خوب نیستند ویا حداقل این که مشابه آنها در فوتبال خودمان پیدا می‌شود.

شاید بگوئید بازیکنان تاپ خارجی به ایران نمی‌آیند که حرف درستی است اما حالا که قرار است ۴۰۰،۵۰۰ هزار یورو برای یک بازیکن خارجی هزینه کنیم حتما می‌توانیم خارجی‌های درجه دوی خوبی را بیاوریم. همین اولونگا اگر کمی بهتر بود الان در اروپا بازی می‌کرد نه الدحیل قطر. ما هم تجربه امثال تیام و دیاباته و ابراهیم توره را داریم پس می‌توان با همین مبالغ بازیکنان خوب یا نسبتا خوبی را استخدام کرد. بازیکنانی که در مسابقات مهم بین المللی کار را در بیاورند و مثل اولونگا باعث صعود تیمشان به مراحل بالاتر شوند.

کدخبر: 80022 تاریخ انتشار