سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری با مطرح کردن ادعاهایی به سوالاتی درباره نقش ایران در منطقه پاسخ داد و گفت، وزارت دفاع آمریکا از تلاش‌های دیپلمات‌های این کشور برای رسیدن به توافقی در زمینه پیش‌رفت‌های برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

به گزارش منیبان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران اخیرا گفته است قرار نیست برنامه‌اش برای تلافی و انتقام ترور شهید سردار قاسم سلیمانی را کنار بگذارد و با توجه به اظهارات اخیر موساد و همچنین این که چین و ایران همکاری نظامی‌شان را تقویت کرده‌اند، این موضوعات چه تاثیری بر موضع آمریکا در حفاظت از نیروهایش در خارج از مرزها خواهد داشت، گفت: ما همیشه به فکر حفاظت از نیروهایمان در خارج از مرزها هستیم، به ویژه در خاورمیانه و بر اساس این که تهدید امنیتی موجود چه باشد، آن را مرتب تغییر می‌دهیم.

موساد اخیرا در راستای سیاست های ایران‌هراسی مدعی شد طرح ترور یک ژنرال آمریکایی در آلمان خنثی شده است و سعی کرد این موضوع را به ایران ربط دهد.

کربی با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه ادامه داد: این‌جا [پنتاگون] هیچ کسی غافل از این نیست که ایران همچنان یک بازیگر مخرب در منطقه است. آن‌ها به حمایت از گروه‌های تروریستی و توسعه برنامه موشک‌های بالستیکشان ادامه می‌دهند. واضح است که آن‌ها حتی وقتی در مذاکرات حاضرند، به ایجاد برخی توانمندی‌های هسته‌ای ادامه می‌دهند. آن‌ها به کشتیرانی صدمه می‌زنند و تهدید آشکاری در حوزه دریانوردی ایجاد می‌کنند.

کدخبر: 81011 تاریخ انتشار