پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر با نتیجه دو بر صفر در ورزشگاه آزادی پیکان را شکست داد.

به گزارش منیبان، ده نکته را پیرامون این بازی مرور می کنیم.

یک) برای بازی دیشب همه چیز در کلمه امید خلاصه شده بود. پاس گل امید، اخراج امید و کسب سه امتیاز بدون امید و بازگشت امید به اردوی پرسپولیس (با تشکر از جواد خیابانی درون نگارنده)

دو) تساوی استقلال در اصفهان، پرسپولیس را پرانگیزه و دریده به زمین فرستاد که حاصل آن گل دقایق ابتدایی پاکدل بدون هیچ ضربه اضافی بود. حامد پاکدل در این فصل هر وقت به بازی گرفته شده مفید و مؤثر عمل کرده است.

سه) در ترکیب پرسپولیس بازگشت سیدجلال حسینی به یازده نفر فیکس مهمترین نکته بود. کاپیتان پرسپولیس در ۴۱ سالگی همچنان آماده و سرحال و پرانگیزه است. نمونه داخلی سیدجلال را شاید فقط در علی پروین و رضا عنایتی و ابراهیم قاسمپور که در سن بالای ۴۰ مثل الماس می درخشیدند.

چهار) به نظر می رسد پرسپولیس وحید امیری را تا پایان فصل نداشته باشد، اما آنها تا دلتان بخواهد در پست هافبکهای کناری یا وینگر بازیکن دارد. این هفته ترابی محروم بود و عالیشاه به ترکیب برگشت و هفته آینده در غیاب عالیشاه ، ترابی حضور خواهد داشت. سیستم بازی پرسپولیس براساس هافبکهای کناری اش شکل می گیرد.

پنج) پیکان هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت کاملا مقهور تاکتیک و ضرباهنگ سریع پرسپولیس در حملات بود و کادر فنی این تیم نتوانست ارتباط خطوط پرسپولیس را قطع کند. بعضی تیمها هر چقدر هم تلاش کنند از نظر تاکتیکی حریف تیم مقابل نمی شوند. 

شش) یحیی گل محمدی درست می گوید: لیگ تازه شروع شده، در حساس ترین مقطع فصل شاهد یک رقابت تمام عیار و جذاب بین سرخابیهای پایتخت خواهیم بود که نظیرش را فقط بیست سال پیش دیده ایم. استرس و آدرنالین در این پنج هفته باقیمانده به اوج خود خواهد رسید.

هفت) گل دوم پرسپولیس کپی برابر اصل گل آنها به استقلال بود. یک سانتر عالی از رامین و یک ضربه سر فوق العاده از علی نعمتی و یک شادی گل جوادکاظمیانی!

هشت) اخراج امید عالیشاه در دقیقه ۳۰ پرسپولیس را هم مثل استقلال مقابل پیکان ده نفره کرد. با این تفاوت که پرسپولیس چک اول را قبل از اخراج زده بود. پرسپولیس هم در زمانی که یازده نفره بود و هم بعد از اخراج عالیشاه تیم برتر میدان از نظر تاکتیکی بود. واکنش یحیی هم به اخراج جالب بود: به تصمیم داور اعتراضی نداشت.

نه) پرسپولیس در پنج هفته پایانی چهار دیدارش را باید خارج از آزادی برگزار کند و فقط مقابل شهرخودرو در تهران به میدان می رود. این برای تیمی که عادت به بردن در آزادی دارد بسیار سخت است اما آنها فرصت اشتباه ندارند.

ده) حامدلک بعد از مدتها به ترکیب پرسپولیس بازگشت و به لطف عملکرد خوب خط دفاع پرسپولیس شب بدون اشتباهی را پشت سرگذاشت. در هفته های باقیمانده نقش او بسیار مهم خواهد بود.

منبع: فوتبالی

کدخبر: 81448 تاریخ انتشار