فرمانده نظامی منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی دستور اتحاد شهرک‌های "اتز افرایم" و "شعری تیکوا" را در قالب یک شورای محلی شهرک نشینی امضا کرد.

به گزارش مُنیبان از عربی ۲۱، تشکیل شورای شهرک سازی جدید به دنبال توصیه کمیته موسوم به "کمیته مرزی وزارت داخلی" و امضای ایلیت شاکید، وزیر امور داخلی اسرائیل در اوایل ماه مه به پیشنهاد بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام شد.

در همین راستا به گزارش رسانه‌های عبری، فرماندهی مرکزی ارتش دستوری را برای متحد کردن دو شهرک در یک شورای شهرک نشینی امضا کرد.

یوسی داگان، رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌ها در کرانه باختری گفت که آخرین شورای محلی شهرک‌ نشینی که در کرانه باختری تأسیس شد به ۲۴ سال پیش برمیگردد، به عبارتی این تصمیم پس از ۲۴ سال دوباره اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های "اتز افرایم" و "شعری تیکوا" متعلق به شورای شهرک‌های منطقه است، تاکید کرد که این امر به تقویت و توسعه پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری کمک می‌کند.

وی افزود: این گامی است که به طور راهبردی و ملموس همه شهرک‌های کرانه باختری را تقویت می‌کند و راه‌حلی را برای افزایش استاندارد زندگی برای شهرک‌نشینان و سرمایه‌گذاری بسیار بالاتر برای شهرک‌ها و به نفع شهرک‌نشینان فراهم می‌کند.

در همین راستا، سحرگاه سه شنبه، نیروهای رژیم صهیونیستی عملیات یورش و دستگیری را در شهرهای اشغالی کرانه باختری آغاز کردند، همچنین استان الخلیل شاهد ایست‌های بازرسی نظامی و استقرار گسترده سربازان اسرائیلی بود.

در الخلیل، نیروهای اسرائیلی چندین پست بازرسی نظامی ایجاد کردند و استقرار نظامی خود را در ورودی شهرها و اردوگاه‌های این شهر تشدید کردند.

کدخبر: 82634 تاریخ انتشار