معروف ترین قهوه خانه دار تهران با رضایت اولیا دم شریکش از قصاص نجات یافت.

به گزارش منیبان؛ مردادماه سال ۹۸ با انتقال پیکر نیمه جان مردی میانسال به بیمارستان شهدای تجریش تلاش برای نجات جان او آغاز شد، اما ساعتی بعد او به علت اصابت چاقو به نقاط حساس بدنش، چانش را از دست داد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد او با شریکش در قهوه خانه معروف شمال تهران درگیر شده و با ضربات چاقو جانش را از دست داده است.  

در ادامه تیم جنایی به قهوه خانه معروف در خیابان دربند رفت و قهوه چی معروف به نام عمو یحیی را به اتهام قتل بازداشت کردند. مرد ۶۰ ساله در تحقیقات با اعتراف به قتل شریکش رشید، گفت: سال‌ها قبل این قهوه خانه زیر پله‌ای را شریکی با رشید خریدیم. چند سالی است که این قهوه خانه به پاتوق هنرمندان و ورزشکاران تبدیل شده است.  

متهم مدعی شد: قرار بود رشید سرقفلی مغازه را به نام من بزند، اما هر دفعه طفره می‌رفت تا اینکه چندباری درگیر شدیم. روز حادثه هم باز او از اینکه سر قفلی را منتقل کند، طفره رفت. درگیر شدیم و او را با چاقو زدم که جانش را از دست داد.  

عمو یحیی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و اعترافاتش را بار دیگر تکرار کرد. در آن جلسه خانواده اولیا دم برای او تقاضای قصاص کردند که حکم قصاص مرد قهوه خانه دار از سوی دادگاه صادر شد.  

با تائید حکم در دیوان عالی کشور، عمو یحیی در یک قدمی قصاص قرار گرفت.  در این میان با تلاش سرپرست دادسرای جنایی تهران و  تیم صلح یاران دادسرا بعد از برگزاری چند جلسه صلح و سازش، خانواده رشید حاضر شدند با دریافت مبلغی از قصاص قاتل او گذشت کنند.  

سرانجام با تلاش صلح یاران دادسرای امور جنایی و خیرین بالاخره مبلغ مورد نظر تامین و معروف‌ترین قهوه خانه دار ایران پس از رضایت اولیا دم شریکش، از مرگ نجات یافت.

کدخبر: 82691 تاریخ انتشار