وزرای امور خارجه کره جنوبی و آمریکا در تماسی تصویری نگرانی‌های خود را نسبت به شیوع اخیر پاندمی کرونا در کره شمالی ابراز کرده و موافقت کردند تا به رایزنی‌ها درباره کمک‌های انسانی به کره شمالی ادامه دهند.

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پارک جین و آنتونی بلینکن ، وزرای امور خارجه کره جنوبی و آمریکا همچنین پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده و موافقت کردند تا همکاری‌های دوجانبه خود را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی تقویت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کره جنوبی و آمریکا موافقت کردند تا به رایزنی‌های دوجانبه در کنار جامعه بین‌المللی پیرامون راه‌هایی برای تامین کمک‌های انسانی برای کره شمالی ادامه دهند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی افزود: دو طرف به رغم محکوم کردن پرتاب‌های موشکی اخیر، بر آمادگی کشورهای خود برای مذاکره با کره شمالی تاکید کرده و موافقت کردند تا برای از سر گیری مذاکرات خلع تسلیحات اتمی اصولی و منسجم با کره شمالی تلاش کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن همچنین بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی تاکید کرد. وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد راسخ و متقابل دفاع از کره جنوبی و هدف مشترکمان در خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره و همچنین اهمیت همکاری سه‌جانبه با ژاپن در حمایت از صلح و امنیت در منطقه هند-اقیانوس آرام تاکید کرد.  

این دو دیپلمات همچنین درباره تدارکات برای نشست قریب‌الوقوع یون سوک-یول، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش مذاکره کردند. بایدن قرار است جمعه آینده برای شرکت در این نشست وارد سئول شود و پس از آن به ژاپن خواهد رفت.

پارک جین از بلینکن خواست تا برای برگزاری یک نشست موفق همکاری کنند و ابراز امیدواری کرد که این نشست به تقویت هر چه بیشتر ائتلاف استراتژیک جامع میان این دو کشور کمک خواهد کرد. بلینکن همچنین اشاره کرد که سفر برنامه‌ریزی شده بایدن بر اهمیتی که واشنگتن برای سئول و به طور کلی برای منطقه هند-اقیانوس آرام قائل است، تاکید دارد.

این دو دیپلمات ارشد همچنین درباره اهمیت رو به رشد همکاری‌ها در حوزه‌های امنیت اقتصادی از جمله انعطاف‌پذیری زنجیره تامین تبادل نظر کرده و با تقویت ارتباطات استراتژیک‌شان موافقت کردند. بلینکن همچنین از پارک جین دعوت کرد تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن به آمریکا سفر کند تا درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک مذاکره کنند.

کدخبر: 83189 تاریخ انتشار