پرسپولیس با ارایه نمایش بد مقابل سپاهان، به قهرمانی استقلال کمک کرد.

به گزارش منیبان؛ شکست پرسپولیس مقابل سپاهان نکات مهمی داشت که در ادامه آنها را مرور می کنیم. 

یک) هزار سال هم از لیگ برتر بگذرد عجایب لیگ ما تمام شدنی نیست که نیست. یک تیم از تهران ، یک تیم از اصفهان باید شال و کلاه کنند بروند به یک شهر دیگر که بدون تماشاگر بازی کنند. خب همینجا در کرج بازی می‌کردید و تیم تهرانی این‌همه هزینه پرواز و هتل نمی‌داد.

دو) پرسپولیس و استقلال به شدت از یکدیگر تأثیرپذیر هستند. حال یکی خوب می‌شود روحیه آن یکی بهم می‌ریزد. برد استقلال مقابل شهرخودرو در هفته قبل پرونده قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم را بست. 

سه) محرم در روزی که مدافعانش را نیمکت‌نشین کرده بود و امید نورافکن را در قلب دفاع و فرشاد احمدزاده را در دفاع چپ به کار گرفته بود توانست با گل تنها مدافع تخصصی‌اش نیمه اول را ببرد و با گلی که معلوم نشد به پای شهباززاده خورد یا نه کار را یکسره کند. این وسط یک پنالتی دقایق پایانی را هم به مطالبات سپاهان اضافه کنید.

چهار) در عوامل قهرمان نشدن این فصل پرسپولیس، بیانیه‌ها در صدر جدول بود. پرسپولیس با قدرت هر چه تمام لیگ بیانیه‌ها را برد و خود را وارد بازی دو سر باختی کرد که تمرکز و آرامش را از این تیم گرفت.

پنج) پرسپولیس یحیی از ۲۷ بازی ۵۴ امتیاز گرفته، اما آن چیزی که برای قهرمانی در این فصل نیاز بود چیزی فراتر از امتیازهای نرمال لیگ ایران بود. برای مقابله با یک استقلال متحول شده که بلد بود چگونه امتیاز بگیرد این توان از پرسپولیس کافی نبود.

شش) سپاهان این فصل پر بود از نوسانات. مثل یک ابر بهاری ، گاهی غران و گاهی آرام. سپاهان هم در این فصل خوب امتیاز گرفته، اما انگار قوانین نرمال لیگ ایران در دو سه سال اخیر برای قهرمانی کفاف نمی‌دهد. تیمی که جام می‌خواهد باید فراتر از استانداردها امتیاز بگیرد. 

هفت) به نظر می رسد یحیی و پرسپولیس به خط آخر رسیده‌اند و دارند همدیگر را تحمل می کنند تا فصل تمام شود. با اینکه در مجموع یحیی کارنامه درخشانی در پرسپولیس داشته اما انگار هوا هوای ماندن نیست. البته که مدیران پرسپولیس از سرمربی تیمشان حمایت کرده‌اند و خود یحیی هم به نزدیکانش گفته برنامه‌ای برای جدایی از پرسپولیس ندارد.

هشت) فصل رو به اتمام است ولی هنوز سوالات و ابهامات زیادی در ذهن پرسپولیسی‌هاست. اینکه چرا حامد لک انقدر سوشای درون دارد؟ چرا تغییرات خط دفاع انقدر در طول فصل زیاد بود؟ پرسپولیس چگونه تمرین می‌کند که انقدر مصدوم می‌دهد؟ فلسفه خریدهای خارجی بی خاصیت این تیم چه بود؟ و سوالات بی‌شمار دیگر!

نه) در پرسپولیس لیگ بیست و یکم نقش قهر و آشتی‌های یحیی و شل‌کن سفت‌کن‌های او را دست کم نگیرید. این مدل رفت و آمدها کمر یک تیم را می‌شکند و نظم و تمرکز آنها را برهم می‌زند.

ده) با قهرمانی استقلال ، رقابت برای کسب نایب قهرمانی در سه هفته پایانی داغ می‌شود. فاصله دو امتیازی سپاهان و پرسپولیس و روحیه پایین پرسپولیسی‌ها شانس نایب قهرمانی سپاهان را بیشتر کرده است. پرسپولیس فعلی این پتانسیل را دارد که بین دو مدعی مدال برنز را کسب کند.

کدخبر: 83433 تاریخ انتشار