جواد نکونام در ادامه مصاحبه‌هایش علیه اسکوچیچ این بار به سرمربی تیم ملی طعنه عجیبی زد.

به گزارش منیبان، جانشینی جواد نکونام به جای دراگان اسکوچیچ اتفاقی است که احتمالا فقط در حد شایعه باقی بماند و خبری از به وقوع پیوستن آن در آینده نزدیک نباشد. این در حالی است که برعکس این قضیه یک بار اتفاق افتاده و همان مقطع را می‌توان سرآغاز مشکلات نکونام با اسکوچیچ دانست. بعد از این که جواد نکونام از سرمربی‌گری «خونه‌به‌خونه» بابل به دلیل مشکلات استعفا داد و احتمالا در انتظار این بود که با این استعفا با حل‌شدن مشکلاتش به تیم برگردد، مدیران باشگاه اسکوچیچ را جانشین او کردند. اتفاقی که اصلا به مذاق بازیکن سابق تیم ملی خوش نیامد و از همان‌جا با سرمربی کروات مشکل پیدا کرد. بعد از حضور جواد نکونام در نساجی و نبرد این دو تیم برای صعود به لیگ برتر این دشمنی ادامه پیدا کرد. نساجی و خونه به خونه برای صعود به تفاضل گل نیاز داشتند و اسکوچیچ تقریبا مطمئن بود که در آخرین بازی لیگ تفاضل 4 جبران نخواهد شد. اتفاقی که برخلاف تصورات این سرمربی افتاد و تیم نکونام توانست با زدن 6 گل به راه‌آهن لیگ برتری شود. نتیجه‌ای که حواشی زیادی ایجاد کرد و مدیریت  باشگاه خونه‌به‌خونه آن‌را ناسالم دانست. اسکوچیچ از معدود افرادی بود که مصاحبه‌ تندی در این مورد انجام نداد و بعد از مشخص شدن وضعیت تیم، خونه‌به‌خونه را ترک کرد. با این حال این دشمنی پنهان ادامه پیدا کرد و به تیم ملی رسید.

نکونام: از کی‌روش به یک مربی معمولی رسیدیم

بعد از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی جواد نکونام در مصاحبه‌ای گفت: «به صورت کارلوس کی‌روش پنجه کشیدیم تا به یک سرمربی معمولی برسیم. اسکوچیچ آدم خوبی است. سر تمرین تیم فولاد هم آمد و با هم صحبت کردیم، اما یک مربی معمولی است. از ۱۰۰ نفر کارشناس واقعی فوتبال ایران هم بپرسید، می‌گویند معمولی است. اگر قرار به انتخاب یک مربی معمولی بود که می‌توانستند یکی از لیگ خودمان انتخاب کنند.من خودم می‌توانم در همین فوتبال ایران چند اسم بگویم که به مراتب بهتر از سرمربی فعلی تیم ملی هستند. حرف زیاد است اما... به هر حال باید حمایت کنیم.» این حمایت از سرمربی تیم ملی البته خیلی هم در عمل اتفاق نیفتاد و سرمربی فولاد از هر فرصتی برای انتقاد استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین مباحث دعوت نشدن بازیکنان فولاد به تیم ملی بود که بهانه‌ای شد برای انتقادهای مکرر از اسکوچیچ. نکونام بارها این نظریه را مطرح کرد که لیست تیم ملی براساس شایستگی‌ها اعلام نمی‌شود و مسائل دیگری در این انتخابات نقش دارد. 

سکانس آخر؛ شوخی نکونام!

آخرین سکانس از اختلاف این دو مربی به کنایه‌ای است که نکونام در جواب سوال یک خبرنگار مطرح کرد. این که اسکوچیچ می‌تواند دستیار او در تیم ملی باشد نه برعکس! البته این صحبت نکونام را می‌توان بیشتر یک شوخی دانست. سرمربی فولاد خوزستان با وجود این که عملکرد خوبی در این تیم داشته اما نمی‌توان او را  گزینه خیلی بهتری از اسکوچیچ برای نیمکت تیم ملی پس از نتایج درخشان دراگان در مقدماتی جام‌جهانی 2022 دانست. بعید به نظر می‌رسد که اسکوچیچ با توجه به عملکردی که در بازی‎‌های مقدماتی داشت، جایگاهش توسط نکونام تهدیدشدنی باشد. مخالفان سرمربی کروات هم حتی اعتقاد دارند که به جای او باید یک مربی بزرگ و صاحب سبک خارجی بیاید و کسی از گزینه‌های داخلی به عنوان گزینه جانشینی او نام نمی‌برد.

کدخبر: 84795 تاریخ انتشار