مهاجم بلندقامت و 33 ساله تیم فوتبال استقلال به کار خود در جمع آبی‌پوشان پایتخت پایان داد.

به گزارش منیبان، رودی ژستد، مهاجم سابق استون‌ویلا که با سابقه‌ای درخشان در لیگ جزیره برای استقلال لیگ بیست‌ویکم جلب شد و سرمربی استقلال اعتماد و علاقه ویژه‌ای به او داشت، فصلی متفاوت و البته ویژه را در فوتبال ایران سپری کرد. ژستد در 23 بازی لیگ برتری برای آبی‌ها به میدان رفت که 20 حضور او در ترکیب استقلال به صورت فیکس بود و فرهاد مجیدی با توجه به قد و قامت مهاجم اهل بنین تیمش، در نبردهای هوایی حساب ویژه‌ای روی درخشش ژستد باز کرده بود. استقلال به لطف درخشش مهاجم 33 ساله خود در نبردهای هوایی لیگ برتر جزو موفق‌ترین تیم‌های فصل اخیر بود و این مسئله نشان می‌دهد که رودی ژستد توانست درخواست فرهاد مجیدی را اجابت کند.

علاقه‌ای که کم‌رنگ شد

رودی ژستد در نیم‌فصل نخست یکی از مهره‌های ثابت استقلال در لیگ برتر بود و از هفته چهارم که به ترکیب آبی‌ها اضافه شد، تا هفته نوزدهم همواره در ترکیب فیکس استقلال حضور داشت و در نیمه دوم سرمربی استقلال در ترکیب تیمش تغییر اعمال کرد و ژستد را از میدان مسابقه خارج می‌کرد. آرمان رمضانی و ارسلان مطهری با درخشش و گلزنی خود توانستند رفته رفته جای رودی ژستد را در هفته‌های پایانی لیگ برتر در ترکیب استقلال بگیرند و ژستد در حدفاصل هفته بیستم تا سی‌ام لیگ برتر تنها 5 بار در ترکیب اصلی قرار گرفت که نشان می‌دهد جایگاه او در ترکیب استقلال تزلزل یافته است. البته انتقاداتی هم از سوی هواداران استقلال نسبت به آمار گلزنی رودی ژستد همواره در طول مطرح بود.

تاریخ‌سازی ژستد در فوتبال ایران

رودی ژستد در دوران حضورش در ترکیب استقلال در لیگ بیست‌ویکم تنها 3 بار موفق به گلزنی شد و در دو بازی پیاپی هم برای آبی‌ها گل ساخت. او مقابل پیکان و سپاهان در نقش سازنده گل استقلال درخشید و در مقابل پدیده مشهد، هوادار و پرسپولیس توانست گلزن استقلال باشد. ژستد مهم‌ترین گل خود را در دربی پایتخت به ثمر رساند، جایی که او به عنوان مهاجم تعویضی به ترکیب آبی‌ها رفت و با شیرجه‌ای فوق‌العاده در دقیقه 81 توانست گل تساوی‌بخش را به سود استقلال وارد دروازه پرسپولیس کند. مهاجم 33 ساله استقلال در کنار این‌که تیمش را از شکستی 6 امتیازی نجات داد و آبی‌ها را به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک‌تر کرد، توانست نام خود را در تاریخچه فوتبال ایران و ادوار دربی پایتخت جاودانه کند. او به اولین مهاجم خارجی تاریخ باشگاه استقلال بدل شد که توانسته در دربی پایتخت گل بزند و بالاتر از مهاجمانی چون مامه تیام، شیخ دیاباته و ... این عنوان ویژه در تاریخ فوتبال ایران نصیب رودی ژستد شد.

بند تمدیدی که فعال نشد

رودی ژستد در شرایطی قرارداد خود با باشگاه استقلال را به امضا رساند که مدیران باشگاه توافقی 1+1 ساله با او داشتند. در واقع حضور ژستد در فهرست استقلال در فصل دوم منوط به تصمیم کادرفنی و رضایت آن‌ها بود. مهاجم استقلال که همراه با فرزندان خود در جشن قهرمانی تیمش شرکت کرده بود، صبح امروز تهران را ترک کرد و پیش از ترک تهران مذاکراتی را با مدیران باشگاه استقلال انجام داد. ژستد در فهرست استقلال برای لیگ بیست‌ودوم قرار ندارد و با توجه به نظر کادرفنی، بند تمدید قرارداد او فعال نشده و حضور مهاجم بنینی در فوتبال ایران با سابقه بازی در لیگ برتر جزیره به یک فصل ختم شد. البته که شایعاتی پیرامون علاقه چند تیم لیگ برتری به جذب ژستد مطرح شده بود که به نظر می‌رسد واقعیت نداشته و بعید است فصل آینده او در فوتبال ایران کار خود را دنبال کند.

کدخبر: 87320 تاریخ انتشار