توزیع کارت شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از امروز در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش منیبان؛ معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در حاشیه گردهمایی سراسری روسا و کارشناسان ادارات استعدادهای درخشان کشور  که در ارومیه برگزار می شود گفت ؛ آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان کشور ۲۶ و ۲۷ خرداد در ۲ هزار و ۳۰۰ حوزه اجرایی برگزار می شود و در آن ۲۹۵ هزار دانش آموز در پایه هفتم و دهم برای ورود به مدارس سمپاد رقابت خواهند کرد.

آقای فرهاد فتحی نژاد افزود امسال برای ورود به پایه هفتم افزون بر ۱۹۰ هزار نفر  و برای ورود به پایه دهم بیش از ۱۰۴ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در پایه هفتم ۱۸ هزار نفر و در پایه دهم ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در مدارس سمپاد جذب خواهند شد که این ظرفیت جذب در مقایسه با پارسال تغییر چندانی ندارد.

او خاطرنشان کرد، بر اساس آزمون امسال در پایه دهم ۴ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته تجربی، ۴ هزارو ۸۰۰ نفر  در رشته ریاضی، ۳ هزارو ۳۰۰ نفر و در رشته انسانی و ۳۹۳ نفر در رشته مهارتی وارد مدارس سمپاد خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد نگاه سازمان بر این است که رشته های ریاضی و انسانی تقویت شود و بر همین اساس تلاش می شود تا دانش آموزان سمپادی به این مسیر هدایت شوند تا در سال های آینده از توازن رشته ای مطلوبی برخوردار شویم.

در حال حاضر ۱۲۴ هزار دانش آموز در دوره های اول و دوم در مدارس استعدادهای درخشان کشور در حال کسب علم و دانش هستند.

کدخبر: 88420 تاریخ انتشار