مونوپاد یکی از ملزومات عکاسی با موبایل است. با دیدن سلفی های خفن در شبکه های مجازی ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه با مونوپاد سلفی بگیریم؟

به طور کلی اگر ترفند های عکاسی با مونوپاد را بلد باشید می توانید سلفی های جذاب بگیرید. مونوپاد قابلیت تنظیم در زوایای مختلف را دارد به همین دلیل با رعایت نکات ویژه هنگام عکاسی، جذاب ترین تصاویر را به ثبت خواهید رساند. در این مقاله قصد داریم ترفند های عکاسی با مونوپاد را معرفی کنیم، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پیشنهاد ویژه

 

مراحل عکاسی با مونوپاد

برای گرفتن سلفی جذاب با استفاده از مونوپاد، کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. در قدم اول باید مونوپاد را روشن کنید و با توجه به اینکه مونوپاد بلوتوثی یا سیم دار است، موبایل خود را متصل کنید.
  2. موبایل را روی نگهدارنده قرار دهید و با استفاده از قسمت پیچی روی دسته مونوپاد، زاویه عکاسی را تغییر دهید.
  3. با استفاده از گیره های روی مونوپاد طول آن را تغییر دهید. توجه داشته باشید که طول مونوپاد را در حد معمول تنظیم کنید، زیرا افزایش طول زیاد باعث غیر طبیعی شدن عکس سلفی می شود.

ترفندهای عکاسی با مونوپاد

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه با مونوپاد سلفی بگیریم؟ باید بگوییم که هنگام گرفتن عکس سلفی با مونوپاد علاوه بر تنظیم مونوپاد در زاویه مناسب، عوامل دیگری نیز تاثیر گذار هستند از جمله مهم ترین عوامل موثر در عکاسی با مونوپاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نور در فضای عکاسی

نور طبیعی مهم ترین عامل تاثیرگذار در وضوح عکس های سلفی است. سعی کنید در کنار پنجره یا فضای باز با نور خورشید عکس بگیرید. توجه داشته باشید که نور خورشید باید بالاتر از سطح چشم شما قرار گیرد. اگر نور خورشید پشت سر یا کنار شما باشد روی صورت سایه ایجاد می شود و عکس سلفی شما جذاب نخواهد بود.

  • پس زمینه عکاسی

به پس زمینه عکس توجه داشته باشید؛ در عکاسی با مونوپاد چون دسته سلفی معمولا در سطحی بالاتر از صورت شما قرار می گیرد، فضای اطراف شما در کادر مشخص است. بنابراین برای عکس سلفی با مونوپاد در فضای باز یا خانه لازم است ابتدا لوکیشن مناسب برای عکاسی انتخاب کنید.

  • ژست مناسب عکاسی

برای عکس سلفی باید ژست مناسب بگیرید، سعی کنید سر و گردن خود را در یک راستا قرار دهید به طوری که خط فک شما کشیده تر به نظر بیاید. سعی کنید هنگام عکس سلفی به دوربین سلفی گوشی نگاه کنید و لبخند ملیح بزنید، زیرا لبخند زدن باعث شادابی صورت در عکس خواهد شد.

  • تنظیمات دوربین موبایل برای عکس سلفی

معمولا دوربین سلفی موبایل روی حالت پیش فرض قرار دارد. برای گرفتن سلفی خفن با مونوپاد باید تنظیمات دوربین سلفی را بهینه کنید. به همین منظور لازم است تنظیمات دوربین را روی بهترین کیفیت تصویر یا بالاترین رزولوشن قرار دهید و با تنظیم فوکوس دوربین و گرید لاین سلفی، عکس های جذاب بگیرید.

  • تنظیم طول دسته مونوپاد

ارتفاع دسته مونوپاد در وضوح و کیفیت عکس سلفی موثر است. بنابراین لازم است با تشخیص زاویه مناسب، طول دسته مونوپاد را طوری تنظیم کنید که بهترین وضوح تصویر و کادر بندی مناسب را داشته باشید.

راهنمای خرید مونوپاد با کیفیت

در پاسخ به این سوال که چگونه با مونوپاد سلفی بگیریم می توان گفت، کیفیت مونوپاد در عکاسی نیز موثر است. تصور کنید دسته سلفی که تهیه می کنید زود خراب شود یا قابلیت تنظیم طول آن به خوبی تنظیم نشود، در این صورت کیفیت عکس های شما کمتر می شود. بنابراین هنگام خرید مونوپاد به کیفیت آن توجه کنید. برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که پر فروش ترین آنها عبارتند از:

  • پایه مونوپاد باسئوس
  • مونوپاد بلوتوثی شیائومی
  • مونوپاد و سه پایه بلوتوثی ارلدام
  • مونوپاد یانتنگ

شما می توانید برا اطلاع از قیمت مونوپاد، محصولات جانبی موبایل، کامپیوتر و دیگر لوازم جانبی عکاسی به وب سایت جانبی مراجعه نمایید.

 

کدخبر: 96945 تاریخ انتشار