استقلال که در ترکیه اردوی تدارکاتی بر پا کرده در اولین بازی دوستانه خود به مصاف تیم گنجلر بیرلگی رفت و به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. استقلال در حالی تحویل مربی پرتغالی شده که یک فصل بدون شکست را پشت‌ سر گذاشت و قهرمان شد و همچنین عنوان بهترین خط دفاعی بازی‌ها را در اختیار گرفت.

به گزارش منیبان؛ ریکاردو ساپینتو با وجود اینکه شیوه بازی‌اش در تیم قبلی یعنی موریننزه ۲-۴-۴ بود ترجیحش این است در استقلال همان شیوه قبلی را دنبال کند و البته تأکید دارد آبی‌ها مانند فصل گذشته در فصل جدید هم باید در ساختار دفاعی خوب باشند و کم گل بخورند. به باور ساپینتو همانند فرهاد مجیدی تیمی که در فاز دفاعی خوب باشد می‌تواند در فاز تهاجمی با اجرای ایده‌ها مبنی بر توانمندی در نهایت گل بزند و به ۳ امتیاز بازی دست پیدا کند.استقلال اگرچه در بازی نخست گل نزد و پیروز نشد اما سرمربی پرتغالی از اینکه تیمش در فاز دفاعی خوب کار کرد خرسند است و معتقد است در فاز تهاجمی تا شروع بازی‌های لیگ برتر به هارمونی و هماهنگی لازم دست پیدا خواهد کرد.

استقلال در مصاف با تیم ترکیه‌ای با این ترکیب به میدان آمد: ‌علیرضا رضایی، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، رافائل سیلوا، سعید مهری، آرمان رمضانی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، ارسلان مطهری و این بدین معنی است که ریکاردو همانند دوران فرهاد مجیدی تیمش را با سه دفاع راهی میدان کرد.

کدخبر: 98601 تاریخ انتشار