پیشرفت‌های روزافزون و گسترش بی‌سابقه صنایع عمرانی و ساخت‌وساز باعث شده تا اخبار حوزه فرآورده‌های فولادی مثل میلگرد و تیرآهن مخاطبان زیادی داشته باشد، چرا که بررسی این اخبار به افرادی که در این حوزه فعال هستند کمک می‌کند تا قیمت میلگرد و تیرآهن را در لحظه دنبال کنند.

خریداران میلگرد در ایران، قیمت میلگرد صائب را روزانه از عصرآهن (asreahan.com) بخش مجتمع فولاد صائب تبریز استعلام می‌کنند.

پیشرفت‌های روزافزون و گسترش بی‌سابقه صنایع عمرانی و ساخت‌وساز باعث شده تا اخبار حوزه فرآورده‌های فولادی مثل میلگرد و تیرآهن مخاطبان زیادی داشته باشد، چرا که بررسی این اخبار به افرادی که در این حوزه فعال هستند کمک می‌کند تا قیمت میلگرد و تیرآهن را در لحظه دنبال کنند.

می‌دانیم که در دنیای مدرن و صنعتی تقریبا تمام چیزهایی که می‌بینیم به نحوی با آهن‌آلات در ارتباط هستند. قیمت مسکن، پروژه‌های عمرانی و خودرو از جمله برجسته‌ترین این موارد می‌باشند. استفاده از وب‌سایت‌ها و رسانه‌هایی مثل عصرآهن، که تخصصی‌ترین مرکز تحلیل قیمت آهن‌آلات است به ما کمک می‌کند تا بدانیم قیمت‌ها مثل قیمت میلگرد در چه زمانی افزایش و چه زمانی کاهش پیدا می‌کنند.

در این مقاله از منیبان، ضمن معرفی و بررسی انواع میلگردهایی که در بازار به فروش می‌رسند، قصد داریم به معرفی یکی از شناخته‌شده‌ترین مجتمع‌های تولید میلگرد و فرآورده‌های فولادی به نام مجتمع فولاد صائب تبریز بپردازیم و محصولات مختلف این کارخانه مثل میلگرد و قیمت آن را بررسی کنیم.

چرا باید از میلگرد مجتمع فولاد صائب تبریز استفاده کنیم؟

بتن یکی از اصلی‌ترین مصالحی است که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. بتن‌ در برابر آتش و حرارت مقاومت بالایی دارند اما باید گفت این ماده تنها در برابر حرارت و فشار مقاوم است و زمانی که نیروهای دیگر مثل نیروهای کششی به یک سازه وارد می‌شوند بتن‌ها به تنهایی نمی‌توانند مقاومت چندانی از خود نشان دهند.

به این دلیل از میلگردها به عنوان مکمل استفاده می‌کنند تا مقاومت بتن در برابر فشارهای مختلف بیشتر شده و مانع از فروپاشی سازه شود. میلگرد در برابر نیروی کششی وارده، مقاومت مناسبی دارد.

علی‌رغم اهمیت فوق‌العاده بالایی که میلگردها در سرپا ماندن یک سازه دارند، متاسفانه در بسیاری از مواقع دیده می‌شود که سازندگان بناها به دلیل پایین آوردن هزینه ساخت‌وساز از میلگردهای سبک و ارزان قیمت استفاده می‌کنند که این می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری داشته باشد.

انواع و اقسام مختلف میلگرد امروزه در بازار تولید و عرضه می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های خودشان هستند که با توجه به شرایط سازه و منطقه‌ای که ساخت در آن صورت می‌گیرد، می‌بایست بهترین نوع میلگرد را شناسایی کنیم. البته در نظر داشته باشید که کیفیت و ویژگی‌های مکانیکی بر قیمت میلگرد تاثیرگذار است.

مجتمع فولاد صائب تبریز از جمله تولیدکنندگانی است که میلگرد ساختمانی در گرید A2 و A3 تولید می‌کنند. کیفیت میلگرد صائب از نظر مصرف‌کننده و استانداردها تایید شده است.

معرفی کارخانه فولاد صائب تبریز

کارخانه فولاد صائب تبریز (Saeb Steel Complex) اولین بار، فعالیت خود را در طی چندین فاز از سال 1391 در زمینی 60 هکتاری واقع در آذربایجان شرقی، شهرستان عجب شیر آغاز کرد و امروز دکتر حیدرعلی مردم خواه در سمت مدیرعامل فولاد صائب تبریز در آن مشغول به کار و مدیریت است.

کارخانه فولاد صائب تبریز یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تولید فولاد در ایران است که متشکل از 6 واحد بزرگ تولیدی و بازرگانی بوده و زمینی به مساحت 60 هکتار را در شهرک صنعتی خضرلو در اختیار دارد که فعالیت‌های صنعتی خود را در آن پیش می‌برد.

همچنین این شرکت در حوزه تولید انواع محصولات و فرآورده‌های فولادی مثل میلگرد، نبشی، تسمه، ناودانی و سپری فعال است و کارهایی مثل مشارکت در شرکت‌ها و مجتمع‌ها، اجرای طرح‌های مختلف، واحدهای تولیدی صنعتی و خدمات برای ایجاد واحدها اشاره کرد.

امکانات زیربنایی صائب تبریز

امکانات زیربنایی و دسترسی به امکانات مختلف یکی از مهم‌ترین عامل‌های پیشرفت و ماندگاری یک مجموعه صنعتی است که در این خصوص کارخانه صائب تبریز از شرایط بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

  • خط آهن سراسری
  • نیروگاه برق سهند
  • خط انتقال گاز 1000 پوندی

 

واحدهای تولیدی و بازرگانی صائب تبریز

شرکت فولاد صنعت (خطوط نورد)

بسیاری از محصولاتی که تحت برند صائب تبریز در بازار به فروش می‌رسند توسط خطوط نورد این کارخانه تولید می‌شوند که از جمله این محصولات می‌توان به پروفیل، مفتول و میلگرد صائب تبریز اشاره کرد.

فرایند تولید محصولات در این واحد از کارخانه به این صورت است که در ابتدای کار، شمش‌های فولادی را در کوره‌هایی که دمای آنها 1200 درجه سانتی‌گراد است پیش گرم کرده و بعد از آن عملیات نورد روی آنها انجام می شود تا محصولات به مقاطع نهایی تبدیل شوند و بعد از آن در اختیار مشتری قرار می‌گیرند.

شرکت ذوب آهن صنعت عجب شیر

شرکت ذوب آهن صنعت عجب شیر شامل خط تولید شمش فولادی و ذوب آهن این مجموعه می شود، که در آن مواد اولیه محصولات شامل آهن اسفنجی، آهن قراضه و مواد افزودنی در کوره قوس الکتریکی، در دمای 1650 درجه سانتی گراد ذوب شده و به فولاد تبدیل می شود.

شرکت احیا فولاد سهند عجب شیر

احیا فولاد سهند عجب شیر که خط تولید فولاد خام از سنگ آهن را بر عهده دارد یکی دیگر از شرکت‌ها و زیر مجموعه‌های فولاد صائب تبریز است. در این مجموعه، قبل از هر چیزی ابتدا سنگ آهن دانه بندی می‌شود و بعد از آن با استفاده از زغال سنگ‌های کک نشده آن را به آهن اسفنجی تبدیل می‌کنند.

ظرفیت تولید فولاد صائب تبریز

همان‌طور که تا به حال متوجه شده‌اید، فولاد صائب تبریز یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید فرآورده‌ها و محصولات فولادی در ایران است که به همراه 6 واحد مجزا، یکی از پرظرفیت‌ترین تولیدکننده‌های فولاد کشور به شمار می‌رود.

میزان فعالیت واحدهای مختلف تولیدی این شرکت برای تولید محصولات به شکل زیر است:

  • واحد احیای مستقیم با روش کوره تونلی برای تولید آهن اسفنجی: 400 هزار تن در سال
  • واحد ذوب و ریخته گری پیوسته برای انواع شمش فولادی: 550 هزار تن در سال
  • واحد نورد گرم برای مقاطع فولادی (نبشی، ناودانی و تیرآهن بال پهن): 300 هزار تن در سال
  • واحد نورد گرم، تولید میلگرد شاخه ای و کلاف: 250 هزار تن در سال

میلگرد صائب تبریز

علی‌رغم محصولات و فرآورده‌های مختلفی که کارخانه فولاد صائب تبریز ارائه می‌کند، اصلی‌ترین محصول این مجموعه میلگرد‌های آن است که با نام‌های میلگرد صائب تبریز یا میلگرد عجب شیر شناخته می شود.

قیمت میلگرد صائب بسته به سایزی که مدنظر دارید متغیر است. به‌طور کلی این کارخانه میلگردهای خود را در سایزهای 8، 10، 12، 14، 16، 18 و 32 به فروش می‌رساند که تمامی آنها در دو استاندارد یا گرید A2 و A3 به شکل آجدار و شاخه‌های 12 متری به بازار تحویل می‌شوند.

بررسی قیمت میلگرد صائب در عصرآهن

قیمت میلگرد صائب تبریز روزانه از سمت خود تولیدکننده ارائه می‌شود و عصرآهن به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و فروش میلگردهای مختلف ایران، قیمت میلگرد صائب تبریز را آپدیت می‌کند.

خرید مطمئن میلگرد مجتمع فولاد صائب تبریز  از عصرآهن

عصرآهن یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز ارائه آنلاین قیمت آهن‌آلات در ایران برای خریداران میلگرد است که ضمن بررسی و تحلیل قیمت بازار، نماینده رسمی کارخانه‌‍های فولادی ایران است.

در این مقاله از منیبان ضمن معرفی انواع مختلف میلگردها و اهمیتی که در ساخت پروژه‌های عمرانی دارند، مجتمع فولاد صائب تبریز که قیمت مناسب، کالای استاندارد و با کیفیتی در محصولاتش دارد را به شما عزیزان معرفی کردیم.

جهت مشاهده شماره تلفن فولاد صائب برای استعلام قیمت و اطلاعات تکمیلی در خصوص این کارخانه و محصولاتش می توانید به صفحه فولاد صائب تبریز در وب‌سایت عصرآهن مراجعه فرمایید و لیست قیمت میلگرد فولاد صائب تبریز را مشاهده و بررسی نمایید و همچنین از کارشناسان واحد فروش عصرآهن (0414180) راهنمایی بخواهید.

کدخبر: 98706 تاریخ انتشار