دریافت وام از طریق سهام عدالت به چه صورت است؟

گرچه ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۵۷ درصدی مواجه شده، اما سهام عدالت می‌تواند به عنوان وثیقه دریافت وام از شبکه بانکی استفاده شود.

دریافت وام از طریق سهام عدالت به چه صورت است؟

به گزارش منیبان؛ طی روزهای ابتدایی هفته گذشته، مرحله سوم واریز سود سهام عدالت انجام شد. ارزش پرداخت‌های صورت گرفته در روزهای گذشته، برای سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی در مجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ‌سود برای جاماندگان واریز شده است.

اما در هفته گذشته، سامانه الکترونیک توثیق سهام برای دریافت وام رونمایی شد. در حال حاضر همه افرادی که دارای سهام هستند و هم افرادی که دارای سهام عدالت هستند، می‌توانند با توثیق سهام خود، وام دریافت کنند.

سمیه محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در زمینه دریافت وام یا کارت اعتباری از طریق سهام عدالت می‌گوید: متقاضیان دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) در این سامانه ثبت‌نام، احراز هویت و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت‌نام در سجام با مراجعه به نرم‌افزار بانک ملی ایران درخواست توثیق خود را ثبت کنند.


ت ت
کدخبر: 100138 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها