افشاگری ترکیه و یونان علییه یکدیگر

ترکیه و یونان بار دیگر همدیگر را به بدرفتاری با پناهجویان در مرزهای آبی و تلاش برای بیرون راندن آن‌ها از خاک خود متهم کردند.

افشاگری ترکیه و یونان علییه یکدیگر

به گزارش منیبان، ترکیه و یونان بار دیگر همدیگر را به  بدرفتاری با پناهجویان در مرزهای آبی و تلاش برای بیرون راندن  آن‌ها از خاک خود متهم کردند.

رسانه‌های ترکیه‌ای روز چهارشنبه از کمک گارد ساحلی این کشور به شماری از پناهجویان در دریای اژه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع  ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که گارد ساحلی ترکیه جان پناهجویان را که به طور غیرقانونی توسط گارد ساحلی یونان به دریای اژه به سمت ترکیه بازگردانده شده بودند، نجات دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در ۱۶ آگوست ۲۰۲۲ (سه شنبه ۲۵ مرداد) یک پهپاد نیروی دریایی ترکیه مهاجران غیرقانونی را که توسط گارد ساحلی یونان به یک قایق بادی منتقل شده و به سمت آب‌های سرزمینی ترکیه عقب رانده شدند، شناسایی کرد.»

این در حالی است که یونان نیز ترکیه را متهم به بدرفتاری با  پناهجویان می‌کند.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» وزارت امور خارجه یونان روز چهارشنبه اعلام کرد، حادثه اخیر در مرز یونان و ترکیه که ده‌ها مهاجر برای روزها سرگردان بودند تلاش دیگر ترکیه برای ایجاد مشکل مرزی است . روز دوشنبه، پلیس یونان ۳۵ سوری و سه فلسطینی از جمله یک زن باردار و ۷ کودک را که پس از عبور از رودخانه‌ای از ترکیه در خاک یونان پنهان شده بودند، پیدا کرد.


ت ت
کدخبر: 103898 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها