رونمایی از غول موشکی چین+عکس

جنگنده رادار گریز «جی-۲۰» بال مثلثی ساخت چین تقریباً یک دهه است که در مراحل مختلف توسعه قرار دارد و طبق نظر کارشناسان الهام گرفته از سه نوع جنگنده روسی و آمریکایی است.

رونمایی از غول موشکی چین+عکس

به گزارش منیبان، جنگنده رادار گریز «جی-۲۰» بال مثلثی ساخت چین تقریباً یک دهه است که در مراحل مختلف توسعه قرار دارد و طبق نظر کارشناسان الهام گرفته از سه نوع جنگنده روسی و آمریکایی است.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» روز یکشنبه در مطلبی به قلم «الکس هولینگز» نوشت، چین سابقه در الگوبرداری از طرح‌ها و فناوری‌های رقبای خود دارد و شواهد نشان می‌دهد که چنگدو جی-۲۰ ، جنگنده رادارگریز برتر این کشور از این قاعده مستثنی نیست.

بر اساس این گزارش، جی-۲۰ اولین جنگنده رادارگریز غیرآمریکایی در جهان است که عملیاتی شده و عملاً به انحصار ۳۴ ساله آمریکا در این زمینه پایان داد. جی-۲۰ باجود اتهام زنی رقبا، دقیقاً شبیه سایر جنگنده‌های  نسل پنجم نیست.

موشک چین

*جی-۲۰ اولین جنگنده رادارگریز غیرآمریکایی در جهان

چنگدو جی-۲۰ اولین جنگنده نسل پنجم چین است که ریشه آن به برنامه این کشور در اواخر دهه نود میلادی برمی‌گردد. در سال ۲۰۰۸، حدود ۱۱ سال پس از اولین پرواز« اف-۲۲ رپتور»، پروژه چنگدو به عنوان پایه ای برای اولین جنگنده رادارگریز چین انتخاب شد و در سال ۲۰۱۷ به تولید رسید. این جنگنده تک سرنشین و دو موتوره دارای پهنای بال‌ بیش از ۴۲ فوت و بزرگتر از اف-۲۲ است. این جنگنده اغلب با جنگنده برتری هوایی اف-۲۲ آمریکا مقایسه می‌شود، اما از نظر فنی برای ایفای نقشی متفاوت طراحی شده است.

حداکثر سرعت این جنگنده دو ماخ و سقف پرواز ۶۶۰۰۰ پا است. این جت می‌تواند چهار موشک میان‌برد یا دوربرد و دو موشک هوا به هوای کوتاه برد اضافی را حمل کند.


ت ت
کدخبر: 105995 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها