رئیس جمهور اوکراین نقشه پوتین را لو داد

رئیس ‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه مهلک به عرضه انرژی در اروپا در فصل زمستان است.

رئیس جمهور اوکراین نقشه پوتین را لو داد

به گزارش منیبان، رئیس ‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه مهلک به عرضه انرژی در اروپا در  فصل زمستان است.

روزنامه «میرر» روز یکشنبه دراین باره نوشت، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در زمستان امسال برای یک حمله قاطع به عرضه انرژی در کل اروپا آماده می‌شود.

وی گفت، پاسخ‌های کلیدی به این باید دو چیز باشد. نخست اتحاد و وحدت در دفاع از خود و دوم، افزایش فشار بر روسیه. زلنسکی گفت روسیه در تلاش است تا فشار عرضه انرژی در اروپا را بیش از پیش افزایش دهد. او می‌خواهد کل اروپا و هر کشوری را تضعیف کند.

 به نوشته این روزنامه، جنگ در اوکراین تاثیر شدیدی بر تامین انرژی بخش‌های بزرگی از قاره اروپا داشته است. در کنار عواملی مانند تقاضای بالا و کرونا، نبرد در اوکراین منجر به افزایش قیمت انرژی و بنزین برای مصرف کنندگان در سراسر انگلیس و اطراف شده است.

گازپروم، شرکت انرژی دولتی روسیه، جریان گاز از طریق خط لوله «نورد استریم»  را روز جمعه متوقف کردسور در نزدیکی سنت پترزبورگ شناسایی شده بود.

کمیسیون اروپا  نیز به آن واکنش نشان داد و گفت که این تایید دیگری بر غیرقابل اعتماد بودن روسیه است. شرکت آلمانی «زیمنس» نیز اعلام کرده که نشت گاز دلیل توقف جریان گاز نورد استریم نیست./ فارس


ت ت
کدخبر: 107520 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها