خبر جدید نوری المالکی از عراق؛ انتخابات لغو شد؟

رئیس ائتلاف دولة القانون که یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) است، تأکید کرد که حکم دستگاه قضا عراق مبنی بر عدم انحلال ارلمان، به این معناست که هیچ انتخابات زودهنگامی در کار نیست.

خبر جدید نوری المالکی از عراق؛ انتخابات لغو شد؟

به گزارش مُنیبان، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون که یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) است، تأکید کرد که حکم دستگاه قضا عراق مبنی بر عدم انحلال ارلمان، به این معناست که هیچ انتخابات زودهنگامی در کار نیست.

المالکی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت، اگر دولت جدید با اختیارات کامل تشکیل شود و جلسات پارلمان هم از سر گرفته شود، در این صورت، می‌توان درباره انتخابات زودهنگام سخن گفت.

وی با بیان اینکه گروههای سیاسی هم از تصمیم دستگاه قضا، حمایت کردند، گفت: این گروهها مخالفت خود را با انحلال پارلمان و انتخابات زودهنگام پیشنهادی اعلام کردند.

المالکی در پایان خاطر نشان کرد: از این به بعد، دیگر دلیلی ندارد که درباره این موضوع که تکلیف آن از نظر قانونی، قضایی و سیاسی مشخص شده است، سخنی گفته شود. باید این موضوع را کنار گذاشت و بر پیشنهاداتی متمرکز شد مانند نحوه فعالیت مجدد پارلمان و تسریع در تشکیل دولت ائتلافی برای فراهم کردن بهترین خدمات و ثبات امنیتی و سیاسی.»/ فارس


ت ت
کدخبر: 109090 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها