آمریکا اجازه استفاده از این سلاح‌ها را به اوکراین داد

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سوبرامانیام جایشانکار، همتای هندی خود در شهر واشنگتن با این پرسش مواجه شد، آیا آمریکا با استفاده اوکراین از تسلیحات اعطا شده توسط واشنگتن و متحدانش برای حمله به مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون (مناطق که در روزهای اخیر همه پرسی بر سر پیوستن به روسیه برگزار کردند) مخالف است؟

آمریکا اجازه استفاده از این سلاح‌ها را به اوکراین داد

به گزارش مُنیبان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سوبرامانیام جایشانکار، همتای هندی خود در شهر واشنگتن با این پرسش مواجه شد، آیا آمریکا با استفاده اوکراین از تسلیحات اعطا شده توسط واشنگتن و متحدانش برای حمله به مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون (مناطق که در روزهای اخیر همه پرسی بر سر پیوستن به روسیه برگزار کردند) مخالف است؟

بلینکن به خبرنگاران گفت:‌"ما هرگز الحاق این مناطق اوکراین توسط روسیه را به رسمیت نخواهیم شناخت. اوکراین این حق مطلق را دارد تا از خود در سراسر خاکش دفاع کند که این شامل بازپس گرفتن مناطقی که به صورت غیرقانونی به طریقی توسط روسیه تصرف شده‌اند می‌شود."

او بیان کرد: و تجهیزات و تسلیحاتی که ما و بسیاری از دیگر کشورهای غربی اعطا می‌کنیم به شکل بسیار موثری برای انجام این کار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بلینکن تاکید کرد: "الحاق" جمهوری‌های دونباس و دو منطقه دیگر نه برای اوکراین و نه برای آمریکا تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

او ادعا کرد: اوکراینی‌ها به انجام آنچه که لازم است برای بازپس‌گیری مناطقی که از آنها گرفته شده ادامه خواهند داد. ما به حمایت از این تلاش آنها ادامه خواهیم داد.

در ماه ژوئن زمانی که آمریکا نخستین بار راکت‌اندازهای دوربرد "هیمارس" را به اوکراین فرستاد، بلینکن گفت، کی‌یف "اطمینان داده" از این تسلیحات علیه خاک روسیه استفاده نخواهد کرد و او حرف آنها را به دلیل وجود "اعتماد قوی" باور می‌کند.

نیروهای اوکراینی از زمان دریافت این راکتها از آنها برای هدف گرفتن غیرنظامیان در دونباس، خرسون و زاپوریژیا که تحت کنترل روسیه هستند استفاده کرده‌اند.

بلینکن همچنین روسیه را به دست زدن به "طرحی شیطانی" برای اخراج یا "ناپدید کردن" جمعیت اوکراین و در ادامه "با اتوبوس منتقل کردن" روس ها به این مناطق برای فراهم کردن امکان شرکت آنها در همه‌پرسی‌هایی دستکاری شده بر سر موضوع الحاق به روسیه متهم کرد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 111955 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها