واکنش آمریکا به قرارداد روسیه با کشور آفریقایی

سفیر آمریکا در خارطوم در گفت‌وگو با روزنامه سودانی "التیار" گفت: ما گزارش‌های خبری را دنبال کرده‌ایم که نشان می‌دهد روسیه به دنبال اجرای توافق قبلی با (رئیس جمهور سابق سودان) عمر البشیر در سال ۲۰۱۷ برای ایجاد یک تاسیسات دریایی در بور سودان است.

واکنش آمریکا به قرارداد روسیه با کشور آفریقایی

به گزارش منیبان، جان گادفری، سفیر آمریکا در خارطوم در گفت‌وگو با روزنامه سودانی "التیار" گفت: ما گزارش‌های خبری را دنبال کرده‌ایم که نشان می‌دهد روسیه به دنبال اجرای توافق قبلی با (رئیس جمهور سابق سودان) عمر البشیر در سال ۲۰۱۷ برای ایجاد یک تاسیسات دریایی در بور سودان است.

وی ادامه داد، باید گفت که انزوای بین المللی روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در حال حاضر به دلیل حمله غیر موجه به اوکراین در حال افزایش است.

گادفری هشدار داد، اگر دولت سودان در موضوع ایجاد این تاسیسات یا مذاکره مجدد درباره آن پیش برود، این به ضرر منافع سودان خواهد بود.

وی توضیح داد، این امر به انزوای بیشتر سودان در زمانی منجر می‌شود که بیشتر سودانی‌ها می‌خواهند به جامعه بین‌المللی نزدیک‌تر شوند.

او گفت: همه کشورها در انتخاب سایر کشورهایی که با آنها شراکت برقرار می‌کنند، حق حاکمیتی دارند. اما این انتخاب‌ها پیامدهایی به همراه دارد.

گادفری عنوان کرد، کشورش مایل است شریک سودان باشد و آنها می‌توانند شریک خوبی باشند. اما کلیدی که راه را برای همکاری بیشتر بین دولت‌های آمریکا و سودان باز می‌کند، تشکیل یک دولت جدید با رهبری مدنی و چارچوب انتقالی است که انتقال دموکراتیک سودان را احیا می‌کند.

مسکو اخیرا درباره توافقنامه‌ای که با خارطوم برای ایجاد پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ امضا کرده، صحبت کرده است./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 112106 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها