کنایه سنگین عربستان به حزب‌الله

سفیر عربستان در لبنان پس از دیدار با اشرف ریفی، نماینده پارلمان لبنان در طرابلس اظهار کرد: در این مرحله لبنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و ما بر اهمیت رعایت ضرب‌الاجل‌های قانونی تاکید می‌کنیم و نگرانی ما درباره ثبات لبنان، ما را موظف می‌کند این مسؤولیت مشترک در قبال لبنان را بر عهده بگیریم.

کنایه سنگین عربستان به حزب‌الله

به گزارش منیبان، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ولید البخاری، سفیر عربستان در لبنان پس از دیدار با اشرف ریفی، نماینده پارلمان لبنان در طرابلس اظهار کرد: در این مرحله لبنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و ما بر اهمیت رعایت ضرب‌الاجل‌های قانونی تاکید می‌کنیم و نگرانی ما درباره ثبات لبنان، ما را موظف می‌کند این مسؤولیت مشترک در قبال لبنان را بر عهده بگیریم.

سفیر عربستان در لبنان گفت: عربستان از هیچ حزب سیاسی درگیر فسادی هرگز حمایت نخواهد کرد و هدف ما ایجاد یک شبکه ایمنی بین‌المللی برای حفظ امنیت لبنان است. هدف و آرمان عربستان این است که لبنان برای شکوفایی و رفاه حال مردمش یکپارچه مانده و از هر گونه دخالتی دور بماند چرا که قدرت و پایداری لبنان تنها و تنها از داخل آن سرچشمه می‌گیرد.

البخاری در ادامه نیز تاکید کرد: هدف از فعالیت دیپلماتیک عربستان در لبنان ایجاد یک شبکه ایمنی پایدار و بین‌المللی برای حفاظت همیشگی از امنیت و ثبات لبنان بوده و رهبری عربستان همواره برای تحقق این رویکرد تلاش می‌کند.

او افزود: عربستان بر محور بسیار مهمی در اصول سیاست خارجه خود در پرونده لبنان تاکید دارد، به ویژه که ما به همه تاکید کردیم ریاض از هیچ حزب سیاسی درگیر فساد سیاسی یا مالی حمایت نخواهد کرد و هرگز با این احزاب تعاملی نخواهد داشت و امیدواریم همه منافع عمومی را بر منافع موقت ترجیح دهند.

این مسؤول عربستانی در ادامه گفت: لبنان در مرحله انتقالی است و ما باید مسؤولیت مشترکی را بر عهده بگیریم اما راه‌حل‌ها باید از داخل لبنان سرچشمه بگیرند، پس همه موظف هستند انتخاب‌های سیاسی و نتیجه آنها را مشخص کنند تا جامعه جهانی برای همکاری و آغاز حمایت مشترک در آینده برداشت مثبتی از این نشانه‌ها داشته باشد.

ریفی نیز در دیدار با سفیر عربستان گفت: انتخابات پارلمانی شرایط جدیدی را در معادله سیاسی داخلی ایجاد کرد که مهم‌ترین نتیجه‌اش این است که ما نمایندگان مستقل توانستیم مانع از آن شویم که میشل عون دومی را به ما تحمیل کنند.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه گفت: ما و تمامی همکاران‌مان که به یکپارچگی، حاکمیت و استقلال این کشور باور دارند، برای روی کار آوردن یک رئیس جمهور ناجی عربی در لبنان تلاش می‌کنیم، فردی که اجازه ندهد کشور میدان درگیری‌ها و قطب‌بندی‌های منطقه‌ای باشد که ارتباطی با منافع کشور و ملت ما ندارند، بر این اساس میشل معوض، فرزند رنه معوض، شهید توافقنامه طائف را به عنوان نامزد معرفی می‌کنیم و با تمامی همکارانمان که به حاکمیت و استقلال این کشور باور دارند، تلاش خواهیم کرد او را به کرسی ریاست برسانیم.

همچنین البخاری با شیخ محمد امام، مفتی طرابلس و شمال لبنان در دفترش در طرابلس دیدار کرده و نیز با طه ناجی، از نمایندگان پارلمان لبنان دیدار کرد، البخاری در دانشگاه شهر طرابلس نیز با فیصل کرامی، رئیس جریان الکرامه دیدار و گفتگو کرد.

کرامی پس از این دیدار اظهار کرد: دلیل فروپاشی رخ داده در لبنان در خودداری کشورهای دوست و برادر و نهادهای حامی از برخورد با سیستم فسادی خلاصه می‌شود که کشور ما را به این پایین‌ترین سطح رسانده است.

رئیس جریان الکرامه لبنان تاکید کرد: گزینه عربی در لبنان تنها گزینه است زیرا حقیقتا گزینه‌ای است که به معنی خیزش و رهایی لبنان است./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 114057 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها