ادعای جنجالی ترامپ درباره یک دزدی

کمیته‌ای که در مجلس نمایندگان آمریکا درباره شورش سال ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ به کنگره این کشور تحقیق می‌کند، یک احضاریه قانونی برای این رئیس جمهور سابق آمریکا صادر کرده است.

ادعای جنجالی ترامپ درباره یک دزدی

به گزارش مُنیبان، کمیته‌ای که در مجلس نمایندگان آمریکا درباره شورش سال ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ به کنگره این کشور تحقیق می‌کند، یک احضاریه قانونی برای این رئیس جمهور سابق آمریکا صادر کرده است.

با این حال ترامپ یک روز بعد از آنکه این کمیته متفق القول به نفع ملزم کردن این رئیس جمهوری سابق آمریکا به ایراد شهادت و ارائه اسناد درخواستی به موجب این احضاریه رای داد، نامه تندی را در پاسخ به این اتفاق منتشر کرده و در آن بدون توجیه ادعا کرد انتخابات سال ۲۰۲۰ از او دزدیده شده است.

ترامپ در این نامه چهار صفحه‌ای که به سبک ادبیاتش در پست‌های شبکه‌های اجتماعی نوشته شده است، بیان کرد:‌ این یادداشت را نوشتم تا خشم و ناخرسندی و شکایتمان را از این ابراز کنم که به‌رغم صدها میلیون دلار پول صرف‌شده به روی تحقیقاتی که از نظر بسیاری یک حقه‌بازی و عملیات تعقیب موهومات بود و به‌رغم درخواست‌های قدرتمند و شدیدی که از شما شد، حتی یک لحظه کوتاه را صرف بررسی تقلب انتخاباتی وسیعی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وقوع پیوست، نکردید.

او در ادامه این نامه‌اش ادعا کرد، حامیانش که حدود دو سال قبل به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، "میهن‌پرستان بزرگ آمریکایی هستند که زندگی‌شان همچنان که کمیته شما روی صندلی نشسته و از تاییدات دیگران لذت می‌برد."

او نوشت: روز انتخابات در حال نزدیک شدن است. ما خواستار کسب پاسخ درباره "جنایت قرن" هستیم.

روز پنجشنبه کمیته مسئول تحقیقات درباره حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا متفق القول با ۹ رای مثبت بدون رای منفی ترامپ را برای ایراد شهادت در کنگره و ارائه اسناد درخواست شده احضار کرد.

ترامپ در صورتی که نخواهد از این احضاریه کنگره تبعیت کند، سرنوشتی مشابه با سرنوشت استیون بنن، استراتژیست ارشد سابق و متحد سیاسی دیرینه خود پیدا خواهد کرد.

بنن در ماه ژوئیه در ارتباط با دو مورد اتهام اخلال در فعالیت کنگره به خاطر عدم تبعیت از احضاریه این کمیته و تحویل اسناد درخواستی آن محکوم شناخته شد. انتظار می‌رود حکم مجازات او در ارتباط با این پرونده در تاریخ ۲۱ اکتبر صادر شود و با احتمال یک سال حبس به ازای هر فقره جرمش و جریمه بین ۱۰۰ تا ۱۰۰ هزار دلار مواجه است.

اگر ترامپ هم با درخواست این احضاریه برای ارائه شهادت موافقت نکند، ممکن است با اتهامات مجرمانه و زندان روبرو شود./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 115188 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها