احسان اصولی، ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال است!

احتمالا احسان اصولی رییس بعدی سازمان لیگ فوتسال خواهد بود.

احسان اصولی، ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال است!

به گزارش منیبان و به نقل از میزان، در زمان حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم در رأس فدراسیون فوتبال، احسان اصولی یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون در آذرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست کمیته فوتسال منصوب شد؛ هر چند در آن زمان انتقاداتی به این انتخاب وجود داشت، اما به هر نحو ممکن وی توانست بعد از تغییرات گسترده در این فدراسیون پس از بازگشت مهدی تاج همچنان جایگاه خود را حفظ کند. البته در این مدت انتقادات زیادی در این خصوص به نحوه مدیریت اصولی در فوتسال و حواشی بوجود آمده از طرف وی شده است، اما وی توانسته با همچنان در رأس یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی کشورمان قرار گیرد. موضوعی که شاید باعث شده طی روزهای اخیر حساسیت‌ها مجدداً نسبت به حضور اصولی در فوتسال بیشتر شود به بحث حضور او در سازمان لیگ فوتسال برمی‌گردد. پس از برکناری آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال محمدرضا غفاری به عنوان جانشین موقت وی امور را در دست گرفت و در این مدت نام‌های زیادی برای سکانداری این سازمان لیگ مطرح شد، اما در نهایت تاج راضی به انتصاب اصولی در این سمت شد.

گفته‌ می‌شود حضور احسان اصولی، فردی که از او به عنوان ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال نامبرده می‌شود، به عنوان رییس سازمان لیگ فوتسال نهایی شده و قرار است بعد از طرح این موضوع در هیات رییسه فدراسیون فوتبال و موافقت اعضای این حکم به صورت رسمی اطلاع‌رسانی و اعلام شود. البته بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و فوتسال ریاست این کمیته باید ریاست سازمان لیگ را هم در اختیار داشته باشد که از این منظر منع قانونی وجود ندارد، اما نکته مهم و البته عجیب تعدد مشغله‌های کاری اصولی در این زمینه است چراکه وی دوست دارد تحت هر شرایطی سخنگویی فدراسیون فوتبال را هم در اختیار داشته باشد.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده است که کارنامه اصولی در این مدت چندان شفاف و البته قابل دفاع نبوده است؛ با نگاهی به حوزه مدیریت اصولی به عنوان رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی به روشنی مشخص می‌شود که کارنامه مدیریتی وی تا چه میزان دارای نقاط تاریک است. بعد از حضور اصولی در رأس فوتبال خراسان رضوی، این استان بزرگ آنچنان ناتوان و منفعل بوده که تنها تیم حرفه‌ای که در این استان فعالیت می‌کرد (شهرخودرو) به سرنوشت نامعلومی دچار شده است و عملا فرجام نامشخصی دارد. تیم فوتسال این استان (فرش آرا) نیز که یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های ورشزی مشهد به شمار می‌رود اوضاع چندان مناسبی ندارد. تیم فوتسال رکن‌آذین در قعر جدول لیگ برتر قرار دارد و تیم فوتسال بانوان استان هم به دلیل عدم حمایت منحل شد.مربیان و پیشکسوتان فوتبال و فوتسال استان به شدت به مدیریت اصولی انتقاد دارند و معتقدند از زمان حضور وی این رشته‌ها وضعیت خوبی ندارند و عملاً در حال نابودی هستند.با تمام این تفاسیر اخبار ناخوشایندی درباره تخلیه ساختمان سازمان لیگ فوتسال نیز به گوش می‌رسد؛ ساختمانی که با پول باشگاه‌ها خریداری شده و به شدت با واکنش منفی اهالی فوتسال روبرو شده است چرا که این دو ساختمان با هزینه باشگاه‌ها خریداری شده بود تا فوتسال سروسامان مناسبی بگیرد، اما در دوران ریاست عزیزی خادم بنا شد این ساختمان‌ها به فروش برسد که در نهایت با فشار اهالی فوتسال، فدراسیون از فروش آن منصرف شد، اما یکی از این دو باب ساختمان در نهایت به کمیته استیناف رسید تا امورات فوتسال و سازمان لیگ تنها در یک ساختمان پیگیری شود.

حالا همزمان با خبر حضور اصولی در سازمان لیگ فوتسال گفته می‌شود این تنها ساختمان باقی مانده نیز که با هزینه فوتسالی‌ها خریداری شده قرار است از آنها گرفته و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد و امورات کمیته فوتسال و سازمان لیگ به خانه فوتسال منتقل شود.با این حساب به نظر می‌رسد نیازمند است مهدی تاج با تدبیر بهتری درباره این رشته پرافتخار و پرطرفدار تصمیم‌گیری کند تا بیش از این درگیر حواشی خودساخته نشود.


ت ت
کدخبر: 117365 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها