ادعای تازه درباره دخالت سایبری ایران در انتخابات اسراییل

در حالی که اسراییل خود را آماده برگزاری پنجمین انتخابات سراسری خود در 4 سال گذشته می کند برخی کارشناسان اسراییلی مدعی دخالت ایران در فرایند انتخابات از طریق تشدید اختلافات اجتماعی و سیاسی درون اسراییل، شده اند.

ادعای تازه درباره دخالت سایبری ایران در انتخابات اسراییل

به گزارش منیبان، وبگاه "تایمز اسراییل" نوشت:

تحلیلگران و مقامات اسراییلی می گویند در حالی که نگرانی ها در مورد حمله مستقیم به زیرساخت های رای گیری کم است، اما دشمنان اسراییل ممکن است در تلاش باشند تا از طریق کارزار انتشار اخبار جعلی آنلاین، اختلافات درونی و اجتماعی در اسراییل ایجاد کنند.

چند روز قبل از انتخابات کنست اسراییل برای حملات سایبری احتمالی یا کارزار های نفوذ رقبای خارجی، به ویژه ایران، در حالت آماده باش است که هدف آن ایجاد تنش بیشتر در میان جامعه به شدت قطبی شده اسراییل است.

دفتر "یوآز هندل" وزیر ارتباطات اسراییل، اعلام کرده" انتخابات سه‌شنبه این هفته هدف مطلوبی برای کارزار‌های نفوذ است، زیرا یک بن‌بست سیاسی بی‌سابقه در اسراییل وجود دارد."

این وزارتخانه و اداره ملی سایبری برای مبارزه با حملات مستقیم به زیرساخت های رای گیری، از جمله تلاش های هکری که سرورها و وب سایت های کمیته مرکزی انتخابات را هدف قرار می دهد، آماده شده اند.

اما نگرانی از هدف قرار دادن سامانه های رای گیری چندان جدی نیستند، تا حدی به این دلیل که اسراییلی‌ها به صورت دستی و کاغذی رای خواهند داد. مقامات و کارشناسان می گویند که کارزار های آنلاین با هدف تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک اسراییل جدی تر است.

منبع: عصر ایران


ت ت
کدخبر: 118245 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها