هشدار وزیر سابق دفاع: نیاز به صداقت داریم

وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای بیان کرد چیزی که بیش از همه او را درباره جامعه کشورش نگران می‌کند این است که امروزه آمریکایی‌ها دچار اختلاف، پرخاشگری، عصبانیت، بی‌اعتمادی و همانطور که در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ دیدیم، متوسل به خشونت شده‌اند.

هشدار وزیر سابق دفاع: نیاز به صداقت داریم

لئون پانتا، وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای بیان کرد چیزی که بیش از همه او را درباره جامعه کشورش نگران می‌کند این است که امروزه آمریکایی‌ها دچار اختلاف، پرخاشگری، عصبانیت، بی‌اعتمادی و همانطور که در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ دیدیم، متوسل به خشونت شده‌اند.

او بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بیان کرد: "مطالب غیرواقعی و دروغ ها اکنون بسیار قدرتمند هستند. گاهی اوقات برایم عجیب می‌شود که به یک مطلب آشکارا نادرست بر خورده و سپس میبینم که افرادی این مطلب نادرست را جوری که انگار درست است تکرار می‌کند.اولین واکنش من نسبت به این فرد این است که می‌گویم کدام مدرسه لعنتی درس خواندی؟ چه چیزی باعث می شود فکر کنی که این حقیقت است؟ آیا عقل نداری؟ آیا این توانایی را نداری که بفهمی که دارند سر تو کلاه می‌گذارند  و به تو دروغ می‌گویند؟"

پانتا تاکید کرد، چیزی که در آمریکا فقدانش احساس می‌شود، "رهبرانی است که بخواهند بایستند و آن چیزی که دروغ است را محکوم کنند." او که یک دموکرات است ادامه داد: "چنین کاری وقتی در حزب یا در وضعیت سیاسی باشی که درآن به نحوی همه بگویند، اوه نه، این دروغ در واقع حقیقت است، آسان نیست."

وزیر دفاع اسبق آمریکا بیان کرد: سخت است که بایستیم و بگوییم: "نه تو دیوانه‌ای؟ این دروغ است. بنا بر این ما نیاز به رهبری داریم. و صادقانه دموکراسی ما تا زمانی که رهبرانی نداشته باشیم که بخواهند بایستند و حقیقت را بگویند قرار نیست زنده بماند."

وزیر دفاع اسبق آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه‌اش نیز حملات شدیدی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام داد. اوپوتین را متهم کرد به اینکه "متقلب" و "دیکتاتور" است که "به جای صداقت و صراحت داشتن درباره چالش‌ها و در برابر مردم کشورش، به دنبال این بوده خودش را دارای توانایی اجرای دست تنهای این جنگ نشان دهد".

پانتا که سابقا مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز بوده، مدعی شد، " پوتین حالا باید واقعا انتخاب کند که یا به دنبال راهی برای خروج از جنگ باشد یا اینکه به جایگاه و قدرتش در روسیه خاتمه دهد."

پانتا مدعی شد: "مستبدان تلاش می‌کنند زمانی که در سمت رقبایشان احساس ضعف کنند راهشان را پیش ببرند. و پوتین مدتی طولانی ضعف را نزد آمریکا و نزد متحدان ما حس کرد و از آن بهره گرفته است."/ ایسنا


ت ت
کدخبر: 118493 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها