استقرار تجهیزات نظامی کامل در مرزهای عراق با ایران و ترکیه

نیروهای عراقی اکنون به طور عملی و واقعی کنترل مرزها را در دست گرفته اند و نیروهایی از پیشمرگه نیز در کنار آن ها حضور دارند.

استقرار تجهیزات نظامی کامل در مرزهای عراق با ایران و ترکیه

به گزارش منیبان، یک منبع نظامی عالی رتبه عراقی در گفت و گو با پایگاه خبری «العالم الجدید» اعلام کرد که دو تیپ از مرزبانی این کشور با تجهیزات نظامی کامل به مرزهای عراق با ایران و ترکیه اعزام شدند.

وی گفت که این اقدام بعد از جلسات متعدد میان مسئولانی از بغداد و اربیل طی چند روز گذشته اتخاذ شد و نیروهای مرزبانی در نوار مرزی عراق با ایران و ترکیه مستقر شدند.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است تاکید کرد که نیروهای عراقی اکنون به طور عملی و واقعی کنترل مرزها را در دست گرفته اند و نیروهایی از پیشمرگه نیز در کنار آن ها حضور دارند.

وی گفت که بر اساس توافقی که اخیرا میان محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان انجام شد سیطره و سلطه کامل در دست نیروهای دولت فدرال عراق است و نیروهای پیشمرگه با آن ها مشارکت دارند.

این منبع نظامی عراقی خاطرنشان کرد که این اقدام عراق در راستای ممانعت از حملات هوایی ایران و ترکیه به اقلیم کردستان عراق است.

وی گفت که استقرار نیروهای عراقی تنها در داخل مرزهای اقلیم کردستان نیست بلکه استقراری نظامی در نوار مرزی عراق با ایران و ترکیه است.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 125344 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها