در شمال سوریه؛

انفجار در نزدیکی پایگاه نظامی+آمار کشته شده‌ها

رسانه‌های سوری سه‌شنبه شب از وقوع چند انفجار در استان الحسکه در شمال سوریه خبر دادند.

انفجار در نزدیکی پایگاه نظامی+آمار کشته شده‌ها

به گزارش منیبان، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، گزارش داد که در جریان انفجار دو مین در نزدیکی مقر نیروهای ترکیه، چهار تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در منطقه واقع در حد فاصل دو روستای "قشقا" و "الریحانیه" در شمال غرب "تل تمر" در نزدیکی یکی از پایگاه‌های نظامی ترکیه در استان الحسکه روی داده است.

پس از این انفجار، انفجار دوم به هنگام اعزام گروه دیگری از نظامیان ترکیه رخ داده است که طی آن چهار تن از نظامیان ترکیه کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

براساس این گزارش، شمار زخمی‌ها احتمالا افزایش داشته باشد.

منابع رسمی ترکیه تاکنون واکنشی نسبت به وقوع این حادثه نداشته اند.

گروه‌های وابسته به ارتش خودخوانده آزاد وابسته به ترکیه دو هفته پیش نیز با  شبه نظامیان کرد موسوم به "قسد" مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه با یکدیگر درگیر شده بودند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.


ت ت
کدخبر: 12809 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها