مهاجران به آمریکا پشت مرزها ماندند+عکس

مدیر عامل شرکت توئیتر به انتقاد از عدم پوشش رسانه‌ها از تشدید بحران تجمع مهاجران در مرزهای آمریکا بعد از منتشر شدن تصاویری در این رسانه اجتماعی از تجمع بیش از حد مهاجران در یک مرکز مخصوص پردازش آنها در تگزاس پرداخت.

مهاجران به آمریکا پشت مرزها ماندند+عکس

به گزارش مُنیبان، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت توئیتر به انتقاد از عدم پوشش رسانه‌ها از تشدید بحران تجمع مهاجران در مرزهای آمریکا بعد از منتشر شدن تصاویری در این رسانه اجتماعی از تجمع بیش از حد مهاجران در یک مرکز مخصوص پردازش آنها در تگزاس پرداخت.

این اظهارنظر ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی در حالی مطرح شد که مناطق جنوبی آمریکا در طی یک سال گذشته شاهد ورود موج گسترده‌ای از مهاجران غیرقانونی بوده‌اند.

این میلیاردر آمریکایی نسبت به فقدان پوشش رسانه‌ای از گذر کردن هزاران نفر از مرز جنوبی آمریکا پرسید.

واکنش ماسک پس از آن مطرح شد که یک سری تصاویر از سوی تونی گونزالس، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در کنگره آمریکا ضبط و توسط بیل ملوگین، خبرنگار شبکه فاکس نیوز در توئیتر منتشر گردید. در این ویدیو صدها مهاجر شامل زنان و کودکان کف یک مرکز پذیرش آنها در نزدیکی مرز جنوبی آمریکا دراز کشیده‌ و ملحفه‌های آلومینیومی روی خود انداخته‌اند. گونزالز روز جمعه به فاکس نیوز گفت، هنگامی که این ویدیو را در محل دفتر مرکزی پردازش مهاجران گشت مرزی در ال پاسوی ایالت تگزاس ضبط می‌کرده حدود ۴۶۰۰ مهاجر در این مرکز نگهداری می‌شدند که بسیار بیشتر از رقم ۱۰۴۰ نفری است که به عنوان حداکثر ظرفیت پذیرش آنجا اعلام شده است.

ایلان ماسک به توئیت ملوگین واکنش نشان داد و پرسید چرا اکثر رسانه‌ها به رغم فشار فزاینده موج گذر مهاجران از مرز آمریکا-مکزیک بر ماموران گشت مرزی آمریکا،‌ سکوت را نسبت به این مساله انتخاب کرده‌اند.

ایلان ماسک سوال کرد: "چرا انقدر گزارش‌های رسانه‌ای کمی درباره گذر کردن میلیون‌ها نفر از مرز منتشر می‌شود؟"

این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان حفاظت مرزی و گمرک آمریکا، در سال مالی ۲۰۲۲ بالغ بر ۲.۳ میلیون مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز جنوبی آمریکا عبور کنند. همچنین در مدت گذشته از سال مالی ۲۰۲۳ که از ماه اکتبر شروع شده تا کنون رکورد جدیدی در زمینه عبور مهاجران غیرقانونی از مرز آمریکا ثبت شده و تنها برای اولین ماه این سال مالی رقم عبور ۲۳۰۰۰۰ مهاجر از این مرز ثبت شده است.

به نوشته راشاتودی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این مساله را کم اهمیت جلوه داده و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا مکررا به آمریکایی‌ها اطمینان داده که مرز مکزیک-آمریکا "امن" است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را مقصر "معیوب شدن نظام مهاجرت آمریکا"‌ دانسته است.

روز دوشنبه کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید توضیح درستی درباره اقدامات دولت بایدن برای رسیدگی به این "نظام معیوب" نداد و روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "من توضیح ویژه‌ای درباره اینکه این تلاش چطور به نظر می‌رسد، ندارم."

او پرسشهای بیشتر درباره بحران مرزی را به دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا ارجاع داد./ ایسنا

مهاجران در آمریکا


ت ت
کدخبر: 128379 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها