آخرین خبرها پرسپولیس از زبان آقای مدیرعامل؛ از بدهی 900 هزار دلاری تا تشکیل تیم زنان!

مدیرعامل پرسپولیس در نشست خبری با جمع خبرنگاران توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت تیمش ارائه کرد.

آخرین خبرها پرسپولیس از زبان آقای مدیرعامل؛ از بدهی 900 هزار دلاری تا تشکیل تیم زنان!

به گزارش منیبان، پرسپولیس روز گذشته توانست در جام حذفی به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کند و شاگردان یحیی گل‌محمدی نیم‌فصل نخست لیگ برتر را هم موفق شدند با صدرنشینی به پایان برسانند تا عملکرد پرسپولیس در نیمه‌نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران توأمان با موفقیت و صدرنشینی باشد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس که به نظر می‌رسد می‌توان نقش مهمی را در موفقیت‌های اخیر سرخ‌پوشان پایتخت در نظر گرفت، بعد از نتایج خوب تیمش در نیم‌فصل اول تصمیم گرفت تا در یک نشست خبری آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس را به لحاظ فنی، مالی و مدیریتی شرح بدهد.

ساختار باشگاه را منطبق بر اصول بورس تنظیم کردیم

درویش که یکسال از حضورش در کسوت مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد، درباره آخرین وضعیت باشگاه تحت مدیریتش توضیح داد: «وقتی پای خصوصی‌سازی وسط آمد، ما باید شاخص‌ها را رعایت می‌کردیم و از این جهت، کار ما سخت‌تر شد. ما به جایی آمدیم که ساختار درستی نداشت. بورس دارای اولویت‌هایی است که ما در ابتدای کار از آن آگاه نبودیم».مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بورس گفت: «در ادامه شاخص‌های بورس و سازمان خصوصی‌سازی را پیش بردیم و طبق آن ساختار باشگاه را تنظیم کردیم. توفیقی به دست آمد و توانستیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم طوری ادامه دهیم که دچار مشکلات کمتری شویم».

اگر از بدهی‌ها آگاه بودم، نمی‌آمدم!

رضا درویش درباره مشکلات و بدهی‌های باشگاه پرسپولیس گفت: «اگر من از برخی مشکلات آگاه بودم، شاید به باشگاه نمی‌آمدم اما همکاران به ما کمک کردند تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. از همکارانم در باشگاه تشکر می‌کنم. ما طلبکاران حقیقی و حقوقی زیادی داشتیم. ما از ۲۵ سال پیش طلبکار داشتیم و پس از رفتن باشگاه به بورس، آن‌ها آمدند و طلب خود را خواستند».مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت در توضیح بدهی‌های پرداخت شده گفت: « پول سهام، مال مردم است و ما باید حافظ آن باشیم و طلب‌ها را پرداخت کنیم. شاید نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان، بدهی از گذشته بود که آن‌ها را پرداخت کردیم و حدود ۹۰۰ هزار دلار بدهی خارجی داریم که باید پرداخت کنیم».

از «یحیی» ممنونم که با ما همکاری کرد

درویش با قدردانی از همراهی یحیی گل‌محمدی در یک‌سال اخیر توضیح داد: «از آقای گل‌محمدی و تیم پرسپولیس تشکر می‌کنم. ما برخی اوقات در محدودیت بودیم اما آن‌ها همکاری کردند. با وجود اینکه بازیکن از دست دادیم اما نشان دادیم که تیم وابسته به یک بازیکن یا ۲ بازیکن نیست».رضا درویش در واکنش به موضوع صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس پاسخ داد: «ما جلسات مختلفی داریم و امیدوارم دغدغه مردم و مشکلاتی که برایشان سال پیش به وجود آمد، تکرار نشود. باشگاه کارهای مربوطه را انجام داده است. ما 2 هفته یک‌بار، جلسه‌ای با وزیر ورزش داشتیم تا موانع برطرف شود و تقریبا اکثر مشکلات برطرف شده است و امیدوارم بتوانیم حضور مجدد خود را در آسیا داشته باشیم و با یک تیم قدرتمند به میدان برویم».

تغییر در هیات مدیره؟ اطلاعی ندارم

مدیرعامل پرسپولیس درباره بیانیه صادر شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی درباره تغییرات احتمالی در هیات‌مدیره گفت: «باید از کسی که این حرف‌ را مطرح کرده است، پرسید. گویا باید در هیات مدیره، اعضای اقتصادی حضور داشته باشند. گفته شده با نظر وزیر ورزش و وزیر اقتصاد باید اعضای اقتصادی حضور داشته باشند».رضا درویش درباره شرایط حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش‌وجوانان توضیح داد: «اگر ایشان موفق نشود، دیگر امیدی به ورزشی‌ها نیست. او از ورزش و ورزشی‌ها شناخت دارد. سیاسی‌ها ۲ سال می‌گذشت تا با ورزش آشنا شوند. او در دوره‌ای آمد که مشکلات زیاد بود. ما دچار مشکلات اقتصادی هستیم. ما باید دنبال اسپانسر باشیم چون با این وضعیت اقتصادی، کمتر اسپانسری قبول می‌کند. امیدوارم ورزش به جایگاه مورد نظر خود برسد».

به‌زودی تیم فوتبال زنان و تیم چوگان خواهیم داشت

درویش در واکنش به اینکه آیا باشگاه پرسپولیس در سایر رشته‌ها هم تیمداری خواهد کرد، پاسخ داد: «از روزی که آمدم، سعی کردم هزینه مازاد برای باشگاه نداشته باشم. اضافه کردن رشته ورزشی، سخت نیست اما عملی کردن تعهدات سخت است. ما ورزشکاران طلبکار داریم که پول خود را نگرفته‌اند. ابتدا باید منابع را تامین کنیم».مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت با اشاره به ضوابط AFC گفت: «ما باید برای سال آینده، یک تیم زنان داشته باشیم که جزو الزامات AFC است. در پی این هستیم که ورزش چوگان را هم داشته باشیم و اگر بتوانیم هزینه‌های این رشته را تامین کنیم، آن رشته را به وجود می‌آوریم».

بیش از 3 میلیون دلار از (AFC) طلبکاریم!

رضا درویش درباره میزان مطالبات باشگاه پرسپولیس از کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «ما نامه مورد نظر را برای گرفتن این طلب ارسال کردیم. ما به آقای تاج هم این مساله را مطرح کردیم. با فیفا مکاتبه شده و باید مبلغ آن هم مشخص شود. تا ۱۵ روز آینده این مساله مشخص خواهد شد. ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هم طلب ما از AFC است. جلساتی هم در این زمینه برگزار شد تا بتوانیم پول خود را دریافت کنیم».درویش در واکنش به چگونگی پرداخت مطالبات رادوشوویچ و دیاباته توضیح داد: «یک پولی در فدراسیون داشتیم اما از جای دیگری قرار است طلب رادوشوویچ را فراهم کنیم. امیدوارم در زمان مقرر این کار را انجام دهیم. در مورد قرارداد دیاباته، یک قرارداد ثابت وجود دارد و یک قرارداد هم برای بازی‌های این بازیکن در نظر گرفته شده است».

جدایی «لوکادیا» فوتبالی نبود

مدیرعامل پرسپولیس درباره جدایی یورگن لوکادیا پاسخ داد: «در مورد لوکادیا، بحث‌های زیادی وجود دارد. بحث نه مالی و نه ورزشی بود و مسائل دیگری مطرح بود. او به خاطر مشکلات خانوادگی، درخواست خروج ۴۸ ساعته اورژانسی داده بود. با این ۴۸ ساعت موافقت شد و خودش و وکیلش هم گفته بودند که به تیم محلق می‌شوند اما عکس آن عمل کردند».رضا درویش با اشاره به جدایی لوکادیا به دلایل غیرورزشی گفت: «آن‌ها به مواردی اشاره کردند که فوتبالی نبود. ما اقدامات حقوقی لازم را داریم انجام می‌دهیم و اگر فضا غیرسیاسی باشد، آن را پیگیری می‌کنیم».درویش درباره فعالیت پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه توضیح داد: «ما برای نیم‌فصل با آقای گل‌محمدی صحبت کردیم. هنوز بازیکن خاصی مطرح نشده است و کادر فنی در حال بررسی است. آل‌کثیر فعلا به پرسپولیس پیوسته است و امروز (چهارشنبه) کارهای اداری‌اش انجام می‌شود».


ت ت
کدخبر: 132824 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها