تحقیق در خصوص ارتباط یک واکسن فایزر با سکته مغزی در سالمندان

دو نهاد بهداشتی و درمانی ایالات متحده در مورد ارتباط احتمالی واکسن کرونای تولید شده توسط فایزر با سکته مغزی در سالمندان تحقیقات می‌کنند.

تحقیق در خصوص ارتباط یک واکسن فایزر با سکته مغزی در سالمندان

به گزارش منیبان؛ بر اساس داده های اولیه، یک سیستم نظارت بر ایمنی نشان داده که واکسن به روز شده کرونا ساخت فایزر و شریک آلمانی‌اش بیوان‌تک ممکن است با نوعی سکته مغزی در افراد مسن مرتبط باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کردند که پایگاه داده‌های واکسن کرونای آنها یک مشکل ایمنی احتمالی را کشف کرده است که در آن افراد 65 سال و بالاتر در 21 روز بعد از دریافت «شات دو ظرفیتی» واکسن کرونا در مقایسه با شات 22-44 روزه، با احتمال «سکته مغزی ایسکمیک» بیشتری مواجه شده‌اند.

سکته مغزی ایسکمیک که به عنوان ایسکمی مغزی هم شناخته می شود، به دلیل انسداد در شریان هایی که خون را به مغز می برند، ایجاد می شود.

مقامات بهداشتی می‌گویند: اگرچه مجموع داده‌ها در حال حاضر نشان می‌دهد که بسیار بعید است که این موضوع یک خطر بالینی واقعی را نشان دهد، اما ما معتقدیم که مهم است این اطلاعات را با مردم به اشتراک بگذاریم.

فایزر و بیوان‌تک گفته‌اند از این گزارش‌ها مطلع هستند اما هیچ مدرکی وجود ندارد که به این نتیجه برسد که سکته مغزی ایسکمیک با استفاده از واکسن‌ این شرکت‌ها مرتبط است.


ت ت
کدخبر: 133903 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها