روسیه: طالبان حریف داعش نمی‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: فقدان تامین مالی دولت کابل به واسطه تحریم‌های غربی توانایی مقام‌های افغانستان را در مقابله با گروه‌های تروریستی محدود می‌کند.

روسیه: طالبان حریف داعش نمی‌شود

 به گزارش منیبان از خبرگزاری تاس، اولگ سیرمولوتف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: فقدان تامین مالی دولت کابل به واسطه تحریم‌های غربی توانایی مقام‌های افغانستان را در مقابله با گروه‌های تروریستی محدود می‌کند.

به گفته این دیپلمات ارشد روسی، اگرچه اقدامات و فعالیت‌های داعش از اوت ۲۰۲۱ به شدت کاهش داشته اما این گروه تروریستی فعالیت‌هایش را در افغانستان از اوایل سال گذشته میلادی تشدید کرده است.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اعضای داعش مسئولت چندین حمله جدی و خشونت آمیز از جمله حمله در نزدیکی سفارت روسیه در کابل را برعهده گرفته‌اند که به کشته شدن دو تن از اتباع روسی منجر شد.

وی همچنین گفت: حملات علیه یک مرکز آموزشی در غرب کابل و همچنین یک هتل که بیشتر مهمان‌هایش اتباع چینی بودند و همینطور انفجار در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه افغانستان از دیگر اقدامات داعش بوده است.

این دیپلمات روس افزود:‌ یکی دیگر از اقدامات داعش در افغانستان، سوءقصد به جان رئیس هیات دیپلماتیک پاکستانی بوده است. داعش تهدیدی جدی برای افغانستان و همچنین کشورهای منطقه به ویژه آسیای میانه به شمار می‌رود.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ این گروه تروریستی به دنبال دستیابی به پایگاهی در خاک افغانستان و بی اعتبار کردن مقام‌های کنونی این کشور است. متاسفانه مقام‌های طالبان افغان از عهده تامین امنیت کامل در این کشور برنمی‌آیند. با این حال ما بر این باوریم کابل اراده کافی برای انجام تعهدات خود برای جلوگیری از سرایت خطر تروریسم از افغانستان را دارد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 136513 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها