گوشت در دولت روحانی چقدر گران شد و در دولت رئیسی چقدر؟

این روزها قیمت گوشت صدای همه را درآورده است و درحالی که مردم خبر از نیم میلیونی شدن تعرفه گوشت می‌دهند، مسئولان تکذیب می‌کنند و می‌گویند آنچه درباره گوشت ۵۰۰ هزار تومانی منتشر شده حاصل فضاسازی در فضای مجازی بوده است. در این گزارش نگاهی به تفاوت قیمت گوشت در دولت دولت فعلی و قبلی خواهیم انداخت.

گوشت در دولت روحانی چقدر گران شد و در دولت رئیسی چقدر؟

به گزارش منیبان؛ قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های گذشته روند افزایشی گرفته در روزهای اخیر به رقم‌های نجومی رسیده است. دولت حسن روحانی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، گوشت گوسفندی را با قیمت متوسط هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان به دولت رییسی تحویل داد و اکنون دولت رئیسی پس از گذشت 18 ماه، گوشت را با قیمت متوسط هر کیلوگرم  ۴۵۰ هزار تومان به دست مردم می‌رساند. در این گزارش قصد داریم نگاهی به متوسط قیمت گوشت قرمز در سال‌های گذشته بیندازیم.

آمارها نشان می‌دهد سال 1392 قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی با استخوان 322 هزارو 230 ریال، گوشت گاو و گوساله بی استخوان 321 هزارو 970 ریال بود.

در سال 1396 نیز قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی به 44 هزار تومان رسید و حتی درطول سال بدون روند افزایشی یا کاهشی، ثابت ماند.

در سال 1399 نیز قیمت هر گیلوگرم گوشت گوسفندی به صورت شقه در بازار  به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسید.

در سال 1400 متوسط قیمت گوشت گوسفند در هشت ماهه اول سال به بیش از صد و 38 هزار تومان رسید.

در سال جاری نیز (1401) قیمت گوشت دچار نوسانات فراوانی شد تا اینکه این روزها متوسط به کیلویی حدود ۴۵۰ هزار تومان رسیده است اما مسئولین دولت سیزدهم معتقدند این قیمت‌ها جوسازی است تا جایی که مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی را ۲۳۲ هزار تومان، گوشت گوساله داخلی را بین ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان و گوشت وارداتی را زیر این قیمت اعلام کرد. البته آنچه که در شهر دیده می شود خارج از این قیمت اعلامی مدیرعامل سازمان میوه و تره بار است.


ت ت
کدخبر: 140361 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها