یک خبر باعث ریزش قیمت دلار 61 هزار تومانی شد/ ماجرا چیست؟

دلار در بازار امروز برای ساعتی حدود ۶۱ هزار توان قیمت خورد اما انتشار یک خبر قیمت دلار را به ۵۶.۸۰۰ تومان رساند.

یک خبر باعث ریزش قیمت دلار 61 هزار تومانی شد/ ماجرا چیست؟

به گزارش منیبان،  یک رسانه یونانی ادعا کرد: عباس عراقچی، امیرعبداللهیان را در اروپا و دیدار‌های دیپلماتیک همراهی می‌کند و هم اکنون در هتل اینترکانتیننتال ژنو به سر می‌برد.انتشار این خبر باعث شد تا بلافاصله قیمت دلار کاهش یابد

انتخاب هم در این باره نوشت : هدف ایران از اعلام این مذاکرات، کاستن از قیمت دلار در بازارهای داخلی است.

در همین حال رسانه‌های حامی دولت رئیسی که همزمان با افزایش شدید و تاریخی نرخ ارز و سکه، قیمت‌های بازار غیررسمی را انکار می‌کردند حالا در مطالبی هماهنگ از کاهش قیمت دلار خبر داده‌اند و نوشته‌اند که "قیمت دلار که امروز تا ۶۱ هزارتومان نیز افزایش یافته بود هم اکنون کاهشی و در محدود کانال ۵۵-۵۶ هزارتومانی خرید و فروش می‌شود.

خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: قیمت دلار در بازار آزاد غیررسمی پس از افزایش حبابی، هم اکنون با ریزش شدید مواجه شده به طوری که نرخ آن با افت ۳۱۰۰ تومانی مواجه شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

خبرگزاری دولت افزود: قیمت دلار فردایی هرات که صبح امروز (یکشنبه، هفتم اسفندماه) تا ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود، هم اکنون با افت قابل توجه ۳۱۰۰ تومانی مواجه شده و در لحظه مخابره خبر به ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

براساس گزارش ایرنا؛ بازار طلا نیز به کاهش قیمت دلار واکنش نشان داد و حباب آن ترکید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۶۴ هزار تومان افت قیمت از سه میلیون و ۱۱ هزار تومان به ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان رسید.

به نوشته خبرگزاری دلوت؛ کارشناسان افزایش قیمت دلار را به دلیل اقتصاد نمی‌دانستد و معتقد بودند که رشد قیمت طلا و ارز حبابی است و پیش‌بینی می‌کنند ریزش قیمت‌ها در این بازار‌ها ادامه دار باشد.

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است که قیمت دلار که از ساعتی قبل در پاساژ افشار به ۶۱ هزارتومان نزدیک شده بود، وارد مدار نزولی شده و هم اکنون وارد کانال ۵۵ هزارتومانی شده است.

خبرگزاری مهر، نیز از کاهش ۵ هزارتومانی دلار خبر داده و نوشته است: قیمت ارز امروز به صورت لحظه‌ای و هیجانی افزایش پیدا کرده به طوری که رکورد‌های جدیدی را ثبت کرده بود، اما از ساعتی پیش روند افزایش متوقف شده و هم اکنون شاهد روند ریزش در بازار هستیم. تا لحظه تنظیم گزارش قیمت ارز، نسبت به صبح ۵ هزارتومان ریزش کرده است."

خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است: طی هفته گذشته قیمت دلار روند افزایشی به خود گرفته و بدون توجه به نرخ رسمی مرکز مبادله که در این روز‌ها حوالی ۴۲ هزار تومان اعلام شده است، امروز در بازار غیر رسمی تا نزدیک ۶۰ هزار تومان هم رسید. اما ساعاتی پیش قیمت هر دلار در بازار غیر رسمی با حدود ۴۰۰۰ تومان کاهش همراه شد و به حدود ۵۶ هزار تومان رسید.


ت ت
کدخبر: 141592 تاریخ انتشار
منبع انتخاب
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها