آیا زن می‌تواند بخاطر ناتوانی جنسی مرد طلاق بگیرد؟

علل رخ دادن طلاق متعدد است که یکی از آن‌ها می‌تواند در رابطه با مسائل جنسی و روابط زناشویی باشد.

آیا زن می‌تواند بخاطر ناتوانی جنسی مرد طلاق بگیرد؟

به گزارش منیبان؛ طلاق به دلیل ناتوانی جنسی یکی از چالش‌های رایج در این دوران است. یکی اهدافی که در شرع برای ازدواج در نظر گرفته شده است، بر طرف شدن نیاز جنسی است. حال اگر این موضوع سبب شود تا زوجین امکان رابطه جنسی را با یکدیگر نداشته باشند، می‌تواند به طلاق منتهی گردد. در قانون به شکل مستقیم وجود مشکلات جنسی را دلیل موجهی برای طلاق در نظر نگرفته است اما در هر صورت زوجین می‌توانند به دلیل مسائل جنسی تقاضای طلاق کنند.

طلاق به دلیل ناتوانی جنسی

در روابط زوجیت همواره مشکلاتی وجود دارد و چه‌بسا این مسائل تبدیل به طلاق گردد. یکی از موضوعاتی که می‌تواند سبب اختلاف بین زن و شوهر شده و در نهایت بحث طلاق مطرح شود، مشکلات جنسی طرفین است. مواجه‌شدن با بیماری‌های جنسی ممکن است که برای بسیاری از افراد رخ دهد و این موضوعی کاملاً بدیهی است.

اطلاع‌پیداکردن از مشکلات جنسی غالباً زمانی است که زوجین برای بچه‌دارشدن آزمایش‌ها قبل از رابطه را انجام می‌دهند و مشخص می‌شود که یکی از طرفین به دلیل آن که مشکل جنسی دارد، امکان تولد فرزند را برای مدت مشخصی نخواهند داشت.

شوهر ممکن است که مشکل جنسی داشته باشد و از این مشکل خود نیز اطلاع نداشته باشد. یا این که زوج از بیماری جنسی خود مطلع بوده؛ اما قبل از عقد این قضیه را با زوجه در میان نگذاشته است.

درهرصورت طلاق از طرف زوجه به دلیل مشکل جنسی شوهر امکان‌پذیر است و قانون در شرایطی خاص این امکان را به زن داده که در صورت مشکل‌دار بودن زوج از نظر جنسی بتواند تقاضای طلاق بنماید.

طبیعتاً هر زن‌وشوهری آرزو دارند که روزی صاحب فرزند شوند؛ اما به دلیل آن که مثلاً شوهر مشکل جنسی دارد، امکان فرزنددار شدن آن‌ها وجود نداشته و همه این مسائل سبب می‌گردد تا زن تقاضای طلاق کند.

علاوه بر این که وجود بیماری جنسی در مرد باعث می‌شود تا زن نتواند با همسر خود رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشد که در نهایت زن طبق شرایطی خاص امکان مطلقه کردن خود را دارد.

زن می‌تواند به دلیل ناتوانی جنسی شوهر تقاضای طلاق کند؟

برخلاف باورهای غلطی که در جامعه ما باب شده که خانم‌ها حق طلاق‌دادن را ندارند و تنها شوهر می‌تواند درخواست طلاق کند، باید گفت که خانم‌ها نیز در شرایطی می‌توانند با درخواست خود و حتی بدون آن که شوهر راضی باشد، تقاضای طلاق کنند.

اگر مشکل جنسی از طرف شوهر باشد، قبل از آن که زوجه بخواهد درخواست طلاق کند، لازم است که مراحل درمان شوهر انجام شود.

درصورتی‌که درمان سبب رفع مشکل جنسی مرد شود، دیگر دلیلی برای زوجه وجود ندارد که بخواهد تقاضای طلاق کند. اما درصورتی‌که مراحل درمان تأثیری در مشکل جنسی شوهر نداشته باشد، زوجه می‌تواند در شرایطی نیز تقاضای طلاق بنماید.

یکی از سؤالات رایج در این زمینه آن است که در صورت مشکل‌دار بودن شوهر از نظر جنسی آیا زوجه امکان ارائه درخواست طلاق را دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که ناتوانایی جنسی مرد به طور مطلق نمی‌تواند سبب شود تا زوجه امکان مطلقه کردن خود را داشته باشد.

در واقع زوجه اگر بر اساس آن که شوهر مشکل جنسی دارد، می‌خواهد درخواست طلاق به دادگاه بدهد، باید تقاضای او مرتبط با شرایط عسروحرج باشد.

دادگاه به‌صرف این که زوجه بیان می‌کند که شوهر او مشکل جنسی دارد و به این دلیل قصد طلاق‌گرفتن از او را دارد، حکم طلاق را صادر نمی‌کند. بلکه باید دلیل زوجه برای طلاق که همان عسروحرج است، در ارتباط با عسروحرج باشد.

موضوعات مربوط به مشکلات جنسی در قانون بیشتر دررابطه‌با فسخ نکاح مطرح شده و طلاق تنها در این زمینه زمانی باید تقاضا شود که مرتبط با موارد عسروحرج باشد؛ بنابراین زوجه امکان تقاضای طلاق باتوجه‌به این که شوهر دارای ناتوانایی جنسی را است را خواهد داشت و در این زمینه باید اثبات عسروحرج انجام شود.


ت ت
کدخبر: 142168 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها