کانادا از آمریکا سبقت گرفت/وضعیت وخیم‌تر شد

خبرگزاری بلومبرگ از افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در کانادا خبر داد و نوشت: در حال‌حاضر نرخ ابتلا به کووید-۱۹ در کانادا از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون از ایالات‌ متحده پیشی‌ گرفته‌ است.

کانادا از آمریکا سبقت گرفت/وضعیت وخیم‌تر شد

به گزارش منیبان؛ به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، استان انتاریو کانادا به دلیل افزایش موراد مبتلا به کووید-۱۹، بسیاری از محدودیت های کرونایی را بار دیگر وضع و مدارس را تعطیل اعلام کرده است.

گفته می شود در استان های گوناگون در کانادا به دلیل افزایش موارد بستری و پر شدن بخش های مراقبت ویژه برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری کرونا تاکنون، مبتلایان با وضعیت وخیم به شهرهای گوناگون منتقل می شوند.

گزارش ها همچنین نشان می دهد نرخ ابتلا به ویروس کرونا در کانادا اکنون بیشتر از ایالات متحده شده است؛ به گونه ای که طی هفت روز گذشته نزدیک به ۲۲ نفر  در هر ۱۰۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند (این رقم در مورد آمریکا ۱۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است). در این میان استان انتاریو و مرکز آن شهر تورنتو بیش از سایر بخش های کشور تحت فشار قرار گرفته است.

از این رو مقامات بیمارستان های انتاریو اقدام به لغو تمامی عمل های جراحی به غیر از جراحی های اورژانسی کرده اند. این اقدام برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ در کانادا صورت گرفته است.

کارشناسان بخش مراقبت های بهداشتی دلیل این امر را جایگزینی ویروس پیشین کرونا با سویه جدید غالب در سراسر جهان عنوان کرده اند، ضمن آنکه گفته می شود دو نوع دیگر ویروس برزیلی و آفریقایی هم در تورنتو گزارش شده است. علاوه بر این، بسیاری از ناظران در کانادا بر این باور هستند باوجود آنکه این کشور نزدیک به ۱۰ برابر جمعیت خود واکسن کرونا خریداری کرده، روند کند واکسیناسیون سبب وضعیت کنونی شده است.

تنها روز دوشنبه (دیروز)، تورنتو یک هزار و ۲۹۶ مورد جدید مبتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد و احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی این تعداد به بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در رورز می رسد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در کانادا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.


ت ت
کدخبر: 14521 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها