پلیس راه تهران با سد معبر کنندگان برخورد می‌کند

رئیس پلیس راه تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد پلیس راه با خودروهای ایجاد کننده سد معبر در حاشیه بزرگراه ها و محورهای اصلی خبر داد.

پلیس راه تهران با سد معبر کنندگان برخورد می‌کند

به گزارش منیبان؛ سرهنگ نور اله خادم، رئیس پلیس راه تهران بزرگ در توضیح این خبر، گفت:  یکی از علل تصادف در بزرگراه ها،  توقف تعدادی وسایل نقلیه برای خرید و فروش و تجمع تعدادی از افراد در حاشیه راه ها و مسدود کردن یکی از خطوط حرکت وسایل نقلیه است.

او با اشاره به اینکه توقف این وسایل نقلیه موجب کاهش دید سایر رانندگان می شود، افزود: به نمایش گذاشتن کالا موجب انحراف دید و کاهش تمرکز سایر رانندگان در هنگام رانندگی شده و احتمال وقوع تصادف را افزایش خواهد داد.  

 رئیس پلیس راه تهران با تاکید بر اینکه توقف در حاشیه راه ها ممنوع است،  توضیح داد: رانندگان خودروهای وسایل نقلیه فقط مجاز هستند در صورت ضرورت اعم از نقص فنی خودرو، خواب آلودگی و خستگی راننده توقف کوتاهی در حاشیه امن بزرگراه ها داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود: گاهی در بزرگراه ها به ویژه در ایام تعطیلات سال رانندگان خودرو های وسیله به ویژه خودروهای حمل بار، در مسیر عبور وسایل نقلیه توقف و  یک خط از خطوط عبور وسایل نقلیه را در بزرگراه ها و محورها  مسدود می کنند که  باعث مشکلات فراوان از جمله ایجاد صف، تاخیرهای طولانی، کندی ترافیک و پایین آمدن ظرفیت معبر و انحراف به چپ وسایل نقلیه ای که قصد خرید از این خودروها دارند، خواهد شد.

سرهنگ خادم ادامه داد: بر همین اساس پلیس راه  ضمن انجام گشت زنی در سطح بزرگراها، به خودروهایی  که در بزرگراه ها و محورهای عبوری به هر طریق، موجب اختلال در بار ترافیکی و روانی حرکت خودرو ها شوند  تذکر داده و در صورت عدم توجه و تکرار تخلف، با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس پلیس راه تهران در پایان خاطر نشان کرد: این طرح در ابتدای سال 1400 آغاز شده است و تا رفع این مشکل ادامه خواهد داشت.


ت ت
کدخبر: 14757 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها