سونامی کشتار در آمریکا؛ ۳ کشته در این ایالت+جزییات

طی روزها و هفته های اخیر موج فزاینده ای از خشونت باسلاح گرم آمریکا را فرا گرفته، از کشتار شهروندان آمریکایی به دست نیروهای پلیس تا خشونت های مسلحانه در اماکن عمومی توسط شهروندان مسلح؛ پس از حادثه خونبار فدکس در ایالت ایندیانا حال درحادثه تیرندازی جدید در ایالت ویسکانسین ۳ نفر کشته شدند.

سونامی کشتار در آمریکا؛ ۳ کشته در این ایالت+جزییات

به گزارش منیبان، شبکه خبری  سی ان ان گزارش داد: تیراندازی در منطقه «کنوشا» (Kenosha County) واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا حداقل سه کشته و دو مجروح برجای گذاشت.

این حادثه تیراندازی در داخل ساختمانی دراین بخش از  منطقه کنوشا رخ داد، به گفته پلیس محلی دونفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان انتقال یافتند، پلیس هنوز موفق به شناسایی و یافتن فرد ضارب در جریان این تیراندازی نشده است.

سی ان ان به جزئیات بیشتر این حادثه تیراندازی که  اندک زمانی پس از حادثه تیراندازی در فدکس - پست آمریکا-  ایالت ایندیانا روی می دهد، اشاره ای نکرد.

درجریان تیراندازی در ساختمان فدکس شهر مینیاپولیس ایالت ایندیانا که در ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ رخ داد، ۹ نفر ازجمله فرد ضارب کشته شدند، ضارب دراین حادثه تیراندازی یک جوان سفیدپوست ۱۹ ساله آمریکایی بود وی ۴ نفر دیگر را نیز با شلیک گلوله مجروح کرد.

سونامی و تب کشتار جمعی در آمریکا

درحالی که دولت بایدن در تلاش برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در این کشور است که تاکنو بیش از ۳۲میلیون آمریکایی را بدان مبتلا ساخته و از این تعداد بیش از ۵۸۰هزار نفر جان باخته اند، در تقلاست، حال با پدیده مرگبار دیگری به نام خشونت با سلاح گرم مواجه شده که فاصله ارتکاب این تیرندازی های خونبار طی پنج ماه اول سال جاری میلادی به شدت بهم نزدیک شده و به یک تب و سونامی کشتار جمعی در آمریکا بدل گشته است.

سی ان ان گزارش داد: تنها طی یک ماه گذشته شاهد ۴۵ مورد خشونت با سلاح گرم و کشتار در سراسر آمریکا بوده ایم.

روزانه ۱۰۰ کشته در آمریکا

این شبکه خبری آمریکایی افزود: بنابر آمارها سالانه بیش از ۳۸ هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

آمریکایی ها صاحب ۴۰۰ میلیون قبضه اسلحه

سی ان ان ادامه داد: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد که  صاحب ۳۹۳میلیون قبضه سلاح گرم می باشند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکا حداقل یک بار تجربه مواجه با خشونت  سلاح گرم در عمر خود را دارد.

از زمان برگزاری دادگاه جورج فلوید، روزانه ۳نفر توسط پلیس در آمریکا به قتل رسیدند

درحالی شبکه خبری از بحران خشونت سلاح گرم در آمریکا خبر می دهد که روزانه یکصد نفر بر اثر تیراندازی های مسلحانه به قتل می رسند که نشریه آمریکایی نیویورک تایمز درگزارشی عنوان کرد: از زمان برگزار دادگاه  «درک شووین» - پلیس قاتل جورج فلوید- از ۹فروردین۱۴۰۰، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز بدست نیروهای پلیس آمریکا به قتل رسیدند که در مجموع به ۶۴ فقره قتل می رسد.

همه گیری کشتار جمعی در آمریکا

تیراندازی منجر به کشتار جمعی  در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم  میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه ها و به ویژه سال های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می شود.


ت ت
کدخبر: 15950 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها