حمله طارمی به نکونام!

مهدی طارمی هفتمین گل ملی خود را در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی به ثمر رساند.

حمله طارمی به نکونام!

به گزارش منیبان، تیم‌های حاضر در تورنمنت کافا در سطح فوتبال آسیا تیم‌های چندان مطرحی محسوب نمی‌شوند. مهدی طارمی آقای گل لیگ پرتغال توانست از این فرصت نهایت بهره را برده و تعداد گل‌های ملی خود را افزایش دهد. این بازیکن با 38 گل خود را به رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی را رساند.

طارمی گلزن‌ترین شاگرد قلعه‌نویی

تجربه فعلی قلعه‌نویی دومین حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی است. این مربی در مقطع نخست حضور خود در تیم ملی 17 بازی مربیگری کرد. جواد نکونام با حضور در 13 بازی و زدن 6 گل بیشترین تعداد بازی را انجام داد و بهترین گلزن تیم بود. مهدی طارمی خیلی زود از تمام گلزنان بازه نخست مربیگری قلعه‌نویی عبور کرد و با 7 گل بهترین آمار در دوران مربیگری این مربی دارد. طارمی در اولین بازی قلعه‌نویی در بازگشت به تیم ملی برابر روسیه موفق به گلزنی شد. این بازیکن در دیدار با کنیا علی‌رغم حضور در میدان در گلزنی ناکام ماند و پس از آن برابر افغانستان و قرقیزستان هت‌تریک کرد. پس از طارمی و نکونام، رسول خطیبی با 4 گل بیشترین سهم را در گل‌های تیم ملی با مربیگری قلعه‌نویی دارد.

نصف گل‌های تیم ملی برای طارمی

تیم ملی در بازگشت قلعه‌نویی به روی نیمکت در 4 بازی مجموعاً 14 گل زده که از این 14 گل، 7 گل سهم مهدی طارمی بوده است و این بازیکن به تنهایی 50 درصد گل‌های تیم ملی را به ثمر رسانده است. طارمی تاکنون با 4 مربی مختلف در تیم ملی کار کرده و بالاترین نرخ گلزنی را زیر نظر قلعه‌نویی داشته است. طارمی در 13 بازی با مربیگری دراگان اسکوچیچ به همین اندازه که در 4 بازی با مربیگری قلعه‌نویی گل زده دروازه حریفان را باز کرده است. طارمی برای مارک ویلموتس در 4 بازی، 5 گل زد. طارمی بیشتر بازی‌های ملی خود را تحت نظر کارلوس کی‌روش انجام داد و در 47 بازی 19 گل زد. طارمی با قلعه‌نویی در هر مسابقه 1.75 گل زده و باید دید این روند را با قلعه‌نویی ادامه خواهد داد یا خیر؟


ت ت
کدخبر: 161350 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها