تفکرات نکونام در استقلال؛ لالیگایی یا کیروشی؟

اینکه جواد نکونام استقلال را برای لیگ بیست و سوم تهاجمی به میدان می فرستد یا دفاعی باید صبر کرد و دید.

تفکرات نکونام در استقلال؛ لالیگایی یا کیروشی؟

به گزارش منیبان؛ جواد ​نکونام که سال‌ها در فوتبال ایران توپ زد و کاپیتان تیم ملی بود و با مربیان مختلفی از جمله بلاژویچ، برانکو، امیر قلعه نویی، علی دایی، کارلوس کیروش و... آشنایی کامل دارد و از آنها تاکتیک‌های مختلفی به یاد دارد البته فقط به عنوان بازیکن و شاگرد اما با گذشت زمان در تیم ملی و در زمان کارلوس کیروش او کاپیتان بود ودر همان دوران از تیم ملی خداحافظی کرد و باید گفت تفکرات دفاعی و تخریبی مربی پرتغالی روی جواد نکونام اثر گذاشت و این به سرمربی امروز استقلال دیکته شده است.جواد در فولاد هم فوتبال تدافعی و پرس را به اجرا گذاشت و تا حدودی هم موفق بود.

اگر از زاویه دیگر نگاه کنیم نکونام در تیم اوساسونا اسپانیا هم توپ زد و جلوی تیم‌های بزرگ همچون بارسلونا و رئال مادرید به رقابت پرداخت و فوتبال تهاجمی‌را هم به خوبی بلد است و در استقلال هم که زمانی فوتبال بازی کرد راه و چاه بازی حمله ای را می‌داند. نکونام جوان است و تفکرات امروزی و جدیدی دارد و این یک نکته مثبت برای استقلال به حساب می‌آید.نکونام که خودش در پست هافبک تخریبی بازی می‌کرد حالا همه جور راهکار را می‌داند و بلد است چگونه در زمین پیاده کند و او خوب می‌فهمد که استقلال، فولاد نیست چون اینجا همه او را زیر ذره بین قرار می‌دهند.اینکه او در استقلال، دفاعی به سبک کروش بازی می‌کند یا تهاجمی مثل فوتبال لالیگا باید منتظر ماند. در استقلال ابزار برای این مربی جوان تا حدودی وجود دارد چه در دفاع و چه در حمله. در خط دفاع که آرمیان سهرابیان به تیم اضافه شد و در حمله هم بازیکنی باتجربه چون مهرداد محمدی برای گلزنی خریداری شد. البته این را ذکر کنیم امسال باشگاه، بازیکنان دلخواه نکونام را جذب نکرد که این سرمربی با عصبانیت به آنها اشاره کرد و از اتفاقات و حاشیه‌های بیرون زمین برای آبی‌ها فریاد زد.

با این تفاسیر نمی‌توان فهمید که نکونام در استقلال با چه تاکتیک و سیستمی‌وارد زمین می‌شود و این احتمال هم ممکن است رخ دهد و جواد هر بازی، یک تاکتیک و ترکیب مختلف را وارد میدان کند و اعتقادی به ترکیب ثابت نداشته باشد که این موضوع باعث می‌شود حریفان نتوانند دست این مربی را بخوانند و به مشکل بخورند.از اینها که بگذریم تیم با مشکلات زیادی مواجه و بدترین روزهای تاریخ استقلال در حال سپری شدن است. باید بدانیم نکونام در استقلال وقت می‌خواهد و یک شبه نمی‌توان به قهرمانی رسید و هواداران آبی باید تحمل کنند و جواد را یاری کنند تا به هدفش برسد.احتمال اینکه نکونام امسال با استقلال به نتیجه قابل قبول نرسد وجود دارد ولی باید پای او ایستاد و او را حمایت کرد و هواداران و مدیران استقلال بدانند که نکونام با گذشت زمان جواب اعتماد آنها را می‌دهد ولی فقط و فقط صبر لازم است.


ت ت
کدخبر: 166259 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها