دبیر شورای راهبردی روابط خارجی:

اطلاعات من درباره برجام در حد دوستان و آنچه در رسانه ها مطرح می شود، است/ قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر سال جاری به پایان خود می رسد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اطلاعات من درباره برجام در حد دوستان و آنچه در رسانه ها مطرح می شود، است.

اطلاعات من درباره برجام در حد دوستان و آنچه در رسانه ها مطرح می شود، است/ قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر سال جاری به پایان خود می رسد

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، سیدعباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، درباره احیای برجام گفت: اطلاعات من هم در حد اطلاعات دوستان و آن‌چه در رسانه هاست، می‌باشد، اما معتقدم باید اجازه دهیم آقایان امیرعبداللهیان و باقری و همکارانشان که مشغول این ماموریت هستند در آرامش و بدون حواشی ماموریت مهمی که دارند را انجام دهند تا این کار به سرانجام برسد.

عراقچی اظهار کرد: قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر سال جاری به پایان خود می رسد و مهم است این دوران را با درایت پشت سر بگذاریم. در اکتبر قطعنامه اتوماتیک لغو می‌شود و از دستور شورای امنیت خارج می شویم و این تحول بسیار بسیار مهمی است که نباید از دست برود.

وی ادامه داد: می‌دانیم در نظام و وزارت امور خارجه با جدیت دارند این مساله را دنبال می کنند. برجام دشمن زیاد دارد و دشمن اصلی آن رژیم صهیونیستی است. روزی که ترامپ از برجام خارج شد نتانیاهو جشن گرفت و از همه ابزارها استفاده می کنند که برجام برنگردد از این رو خیلی باید مراقبت کرد. در طول دوران ترامپ و خروجش از برجام با چنگ و دندان آن را حفظ کردیم. دو بار ترامپ کار را در شورای امنیت به رای گیری کشاند اما موفق نشد و یک انزوای بین‌المللی را نصیب خودش کرد. در دولت جدید آمریکا فرصت پیش آمده و امیدواریم از این فرصت استفاده شود.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اجماع کلی در کشور است برای احیای برجام و این موضوع را راهبردی می دانند و هنوز در دستور کار است و اصرار دارم بگویم که اجازه دهیم تیم مذاکراتی ایران کارش را انجام دهد و نکته منفی برای آنها ایجاد نکنیم.

عراقچی تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت درست است از قبل هم بوده است، در این که ایران به لحاظ راهبردی باید در محیط پیرامونی خودش از ایجاد تنش جلوگیری کند و روابط مسالمت آمیز مثبت با همسایگانش داشته باشد کسی تردید ندارد. خوشحالم روابط ایران و عربستان که یکی از دو قدرت بزرگ منطقه است را شاهدیم. ما از این قضیه عبور کردیم. تنش میان دو کشور به نفع دو کشور و صلح منطقه نیست. سیاست منطقه ای و همسایگی به خوبی پیش می‌ رود اما دشمنان و آفاتی دارد که باید مراقبت کرد.

وی تاکید کرد: باید مراقب روایت سازی‌ها و جنگ های روانی بود. پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی امنیتی بودن را اسراییل همیشه دنبال کرده و ما با آن مقابله کردیم و این پروژه را شکست دادیم.

عراقچی گفت: روایت گری را باید همچنان حفظ کرد و اجازه نداد دوباره علیه ایران روایتی تهدیدآمیز ساخته شود و امیدوارم سیاست منطقه ای دولت در مسیر درستی که شروع کرده ادامه یابد.


ت ت
کدخبر: 166428 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها