بررسی اسکواد پرسپولیس؛ اگه می تونی قهرمان نشو!

تا شروع لیگ برتر، آخرین وضعیت فنی و اسکواد تیمهای حاضر در لیگ برتر را بررسی می کند و این بررسی را به ترتیب جدول رده بندی لیگ برتر در فصل گذشته، انجام می دهیم.

بررسی اسکواد پرسپولیس؛ اگه می تونی قهرمان نشو!

به گزارش منیبان؛ اولین تیم در این لیست، پرسپولیس است که فصل پیش قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و به صورت اتوماتیک وار، سوپرجام شد.در هر حال پرسپولیس در حال تبدیل شدن به تیمی در قواره‌های بایرن مونیخ، سیتی و پاریس سن ژرمن است؛ مدعی اول و آخر قهرمانی در لیگ داخلی که مایه تعجب، قهرمان نشدنش است تا دور افتخارش با جام. آنها سالهاست با هر ترفندی، در حفظ ستاره‌های‌شان توانمند هستند و خریدهای خوبی هم در بازار انجام می‌دهند. هر فصل هم، همان اندک ستاره‌های جداشده، به خانه برمی‌گردند. 

* ورودی

شهاب زاهدی آمده تا نقش مهاجم درست و حسابی و ماشین گلزنی را ایفا کند. کنعانی‌زادگان برگشته و ریگی برای روزهای احتمالی نبودن سرلک اضافه شده تا جلوی خط دفاع را جارو کند. 

* خروجی

یک خانه‌تکانی کامل؛ خط حمله کاملا زیر و رو شده تا دیگر خبری از دیاباته، پریرا و آل کثیر نباشد. گوهری هم رفت تا شاید در تیم دیگری، شانس بازی بیشتری پیدا کند. سیامک نعمتی هم بالاخره رفتنی شد و البته دیگر خبری از کمال کامیابی‌نیا هم نیست؛ پای ثابت همه جام‌های این سالهای اخیر پرسپولیس.

* علامت سوال

دست پرسپولیس برای روزهای نبودن احتمالی بیرانوند، کاملا خالی شده است. رفتن گوهری و عدم موفقیت در جذب خالدآبادی، قرمزها را با ریسک استفاده از یک گلر جوان ولی گمنام و کاملا بی‌تجربه روی نیمکت به عنوان آلترناتیو بیرانوند، روبرو کرده است. امیررضا رفیعی دروازه‌بان تیم امید، جایگزین گوهری شده است. به نظر می رسد یحیی گل‌محمدی گمان می‌کند که بیرانوند، این فصل اصلا مصدوم نشود. در حالیکه سال گذشته بیرانوند در بازی ایران – انگلیس و در بازی ایران – ازبکستان، دو بار دو مصدومیت سنگین و جدی را پشت سر گذاشت.

* اتفاق ویژه

آمار ناامیدکننده خط حمله پرسپولیس در فصل منجر به قهرمانی، گل‌محمدی را به فکر راه حل ویژه‌ای انداخته است. او احتمالا این فصل با آرایش جدیدی تیمش را روانه بازیها می‌کند. استفاده از 3 یا 4 مدافع، یک هافبک کاملا دفاعی، 3 هافبک بازیساز، 2 وینگر و یک مهاجم کامل. به همین دلیل هم، همه موجودی خط حمله رفت تا مهاجمی بیاید که بشود رویش به عنوان یک گلزن حساب کرد؛ مهاجمی که از مجموع گلهای زده دیاباته، پریرا و آل کثیر بیشتر گل بزند.

* بیلان تاریخ

تیم دوم جدول رده‌بندی تاریخ لیگ برتر هستند با گرفتن 1204 امتیاز از 672 بازی و البته بدون احتساب 13 امتیازی که به دلایل مختلف انضباطی از آنها کسر شده است. پرسپولیس مقتدرترین میزبان تاریخ لیگ برتر است و صاحب بیشترین تعداد کلین‌شیت در این بازیها.

* پیش‌بینی

درباره پرسپولیس با توجه به آنچه در چند فصل اخیر رقم خورده نباید به چیزی جز قهرمانی فکر کرد. آنها مدعی اول و اصلی جام هستند مگرآنکه ناگهان دوباره نمونه‌ای عجیب مانند استقلال و فرهاد مجیدی پیش بیاید که تاریخ را طور دیگری بنویسد. برای لیگ پیش رو هم باید نام پرسپولیس را در صدر لیست کاندیداهای قهرمانی نوشت. علت هم این است که آنها، شرط لازم و کافی رسیدن به چنین عنوانی را در بازار نقل و انتقالات رقم زدند: حفظ تمامی ستاره‌ها به علاوه خالی کردن لیست از مهره‌هایی که چندان به کار نمی‌آمدند و جذب نیروهایی که برای ترمیم پیکره تیمی، به آنها نیاز اساسی بود.

* برنامه بازیها تا هفته پنجم

هفته اول: میزبانی از آلومینیوم اراک

هفته دوم: مهمانی در خانه تراکتور

هفته سوم: میزبانی از ذوب‌آهن

هفته چهارم: سفر به خانه فولاد

هفته پنجم: دربی


ت ت
کدخبر: 168857 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها