واکنش امیرعبداالهیان به بازداشت پنجمین آمریکایی در ایران

وزیر امور خارجه از شرکت سید ابراهیم رئیسی در نشست بریکس پلاس در آفریقای جنوبی خبر داد.

واکنش امیرعبداالهیان به بازداشت پنجمین آمریکایی در ایران

به گزارش منیبان، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه نشست «ایران و بریکس؛ چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» در تهران، با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن و دیدارهایش با مقامات این کشور گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ژاپن صورت گرفت و نخست‌وزیر ژاپن ایده‌هایی را در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها و کمک به این روند مطرح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره حضور ایران در نشست آتی سران گروه بریکس گفت: آقای رئیس‌جمهور در نشست سران بریکس پلاس در آفریقای جنوبی شرکت می‌کند.

 امیرعبداللهیان در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی براین که نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است، گفت: عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. از طریق عمان و قطر ماه‌ها است بین ایران و آمریکا در این زمینه تبادل‌نظر می‌شود. ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.

امیرعبداللهیان: 

تبادل زندانیان یک موضوع انسانی و هیچ پیش شرطی برای آن در نظر نمی گیریم. به طرفهای واسط در این باره اعلام کردیم در چارچوب مورد توافق تبادل زندانیان را انجام می دهیم.  

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر خود به ژاپن اظهار کرد: سفر به ژاپن در چارچوب نگاه اقای رییسی به آسیا شکل گرفت. من به دعوت همکارم به توکیو رفتم. امیدوارم همکاری نیرومندی با ژاپن داشته باشیم. ایده هایی را اقای نخست وزیر داشتند. ما از هر ابتکاراتی که به رفع تحریم ها کمک کند استقبال می کنیم. 

وی افزود: هیچ ارتباطی بین بریکس، برجام و شانگهای وجود ندارد. ما دبیرخانه شانگهای تشکیل دادیم و عضویت ما در شانگهای تکمیل شد. در بریکس در ابتدا راه هستیم، از طرف افریقای جنوبی ابتکاری روی میز قرار گرفت. اخیرا نشست وزرای خارجه بریکس پلاس را داشتیم. 

امیرعبداللهیان با اعلام یک خبر بیان کرد: دوم شهریورماه رییسی در نشست سران بریکس پلاس و سران کشورهای آفریقایی در قاره آفریقا شرکت می کند.


ت ت
کدخبر: 169959 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها