سایه‌روشن‌های بازی بزرگ هفته برای نکونام؛ روزی که انتظارش را می‌کشید

رویارویی با سپاهان، بدون‌شک اولین محک جدی جواد نکونام در قامت سرمربی استقلال است.

سایه‌روشن‌های بازی بزرگ هفته برای نکونام؛ روزی که انتظارش را می‌کشید

به گزارش منیبان، استقلال بعد از آنکه توانست با وجود حواشی و بحران‌های پرشمار، لیگ بیست‌وسوم را مقتدرانه آغاز کند و آبی‌پوشان پایتخت با وجود تغییر و تحولات در کادرفنی و حضور جواد نکونام به جای ریکاردو سا پینتو، نمایش خوبی مقابل رقبای‌شان داشتند، حالا باید خود را برای حضور در مهم‌ترین تقابل هفته آماده کنند؛ نبرد با سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان که با توجه به اصلاح قوانین انجام شده و اهمیت برد در بازی رودررو، این بازی برای حضور در کورس قهرمانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.جواد نکونام سرمربی استقلال توانست گام‌های نخست را با موفقیت بردارد و محبوبیتش در بین هواداران آبی‌پوش بیشتر و بیشتر شده است؛ آن‌هم در شرایطی‌که در سالیان گذشته همواره یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های استقلال، از دست دادن امتیازات در شروع فصل جدید بوده اما در لیگ بیست‌وسوم وضعیت متفاوت است و آبی‌ها توانسته‌اند با 6 امتیاز کامل از 2 بازی ابتدایی فصل جدید گذر کنند. دوئل با سپاهان، می‌تواند از چندین بُعد برای جواد نکونام حائزاهمیت باشد و این سرمربی جوان اما باتجربه امیدوار است که این دوئل سخت و نفسگیر را بتواند برنده شود.

امیدوار به تکرار خاطره خوش فولادشهر

ژوزه مورایس بعد از آنکه فصل گذشته هدایت سپاهان اصفهان را پذیرفت، اولین شکستش در فوتبال ایران را مقابل فولاد خوزستان متحمل شد؛ فولادی که هدایتش در آن مقطع برعهده جواد نکونام بود و این سرمربی باتجربه توانست در شرایطی که دیدار خانگی سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شد، مُچ سرمربی پرتغالی طلایی‌پوشان را بخواباند و با گلزنی آیاندا پاتوسی در واپسین ثانیه‌ها، اولین شکست دوران سرمربیگری ژوزه مورایس در لیگ برتر فوتبال ایران به‌ثبت رسید و حالا نکونام امیدوار است که به مانند فصل گذشته، بازهم مقابل مورایس پیروز شود و این‌بار اولین شکست تیم سپاهان با هدایت سرمربی پرتغالی‌اش را در لیگ بیست‌وسوم رقم بزند.

نکونام به دنبال گرفتن انتقام سا پینتو!

استقلال فصل گذشته عملکرد ناامیدکننده در بازی‌های بزرگ داشت و بزرگ‌ترین ناکامی آبی‌پوشان پایتخت هم در دوئل با سپاهان بود؛ جایی‌که شاگردان ریکاردو سا پینتو در بازی رفت با 2 گل مغلوب استقلال شدند و در بازی برگشت هم که به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، آبی‌پوشان پایتخت شکستی 2 بر یک را متحمل شدند. در 3 بازی اخیر استقلال و سپاهان، آبی‌ها ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند و جواد نکونام امیدوار است که این طلسم را بشکند و بتواند با گرفتن انتقام دو شکست فصل گذشته، تیمش را در مسیر صعودی‌اش در لیگ بیست‌وسوم حفظ کند.

مرد لالیگایی سوپرمن می‌شود؟

جواد نکونام در شرایطی هدایت استقلال را پذیرفته که وضعیت در اردوی آبی‌ها مناسب نیست و مشکلات مالی و مدیریتی باعث شده تا خواسته‌های نکونام برآورده نشود. با این‌حال سرمربی جدید استقلال از حمایت حداکثری هواداران برخوردار است و او می‌خواهد با شکست دادن سپاهان در اصفهان نشان بدهد که با وجود مشکلات به‌وجود آمده، تیمش صلابت یک تیمِ مدعی قهرمانی را دارد و مطمئنا کسب پیروزی برابر سپاهانِ پرستاره در اصفهان می‌تواند محبوبیت جواد نکونام در بین هواداران استقلال را به اوج خود برساند. 

حتی باخت هم چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌کند

سپاهان بدون‌شک یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌وسوم است و مقایسه روند نقل‌وانتقالاتی طلایی‌پوشان اصفهانی با استقلال به خوبی نشان می‌دهد که کفه ترازو به سود تیمِ اصفهان سنگینی می‌کند. شکست در مقابل سپاهان می‌تواند بیش از پیش مشکلات عمق ترکیب استقلال را نمایان سازد و مطمئنا نیاز مبرم استقلالی‌ها به جذب بازیکن جدید را نمایان می‌سازد. باتوجه به مشکلات استقلال در بازار نقل‌وانتقالات، شاید از معدود دفعاتی باشد که حتی نتیجه شکست برای استقلال هم باعث دلخوری هواداران از سرمربی تیم نخواهد شد و به نظر می‌رسد که حتی شکست در ورزشگاه نقش جهان مقابل سپاهان هم خدشه‌ای به اعتبار نکونام نزد هواداران استقلال نمی‌زند؛ هر چند که هواداران آبی‌پوش امیدوارند سرمربی باتجربه تیم‌شان بتواند در اصفهان معجزه کند و نتیجه‌ای غیرمنتظره را مقابل سپاهان رقم بزند.


ت ت
کدخبر: 172583 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها