ماموریت سخت سردار آزمون در قلب ایتالیا

سردار آزمون کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی رم خواهد داشت واز طرفی دوست ندارد همانند ستاره تیم ملی ازبکستان تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض در تیم مورینیو شود.

ماموریت سخت سردار آزمون در قلب ایتالیا

به گزارش منیبان، سردار آزمون، مهاجم فصل پیش تیم بایرلورکوزن با قراردادی قرضی و یک ساله به تیم رم ایتالیا پیوست تا پس از علی سامره و رحمان رضایی به سومین بازیکن ایرانی تاریخ سری‌آ تبدیل شود. این بازیکن 28 ساله حالا شاگرد جدید ژوزه مورینیو در خط حمله جالوروسی خواهد بود و اگر بتواند در این مدت عملکرد خوبی داشته باشد، رم می‌تواند فصل بعد با پرداخت 12 میلیون یورو او را به صورت دائمی استخدام کند.

مصدومیت تامی، آسیب‌پذیری پائولو و بی‌اعتمادی به بلوتی، دلیلی برای جذب سردار

رمی‌ها مدت‌هاست که در پی تقویت خط حمله خود هستند. هفته پایانی فصل قبل بود که مهاجم اصلی آن‌ها یعنی تامی آبراهام دچار مصدومیت از ناحیه لیگامنت شد و احتمالا اواخر امسال شرایط بازی پیدا خواهد کرد. از طرفی پائولو دیبالا هم مهره‌ای نیست که بتواند در طول فصل و به صورت مداوم به میدان برود و میزان آسیب‌پذیری‌اش بالاست. در کنار آن آندره‌آ بلوتی و اولا سولباکن هم نمایش ضعیفی در فصل گذشته داشتند و اعتماد آقای خاص به آن‌ها کاهش پیدا کرد و همین مسائل گرگ‌ها را بر آن داشت تا تمرکز زیادی روی جذب مهاجم بگذارند. آن‌ها مدت زیادی در پی جذب آلوارو موراتا بودند اما نتوانستند شرایط را برای حضور این فوروارد اسپانیایی فراهم کنند. ولی سرانجام انتظارها به سر رسید و جالوروسی اقدام به خرید سردار آزمون کرد. آن‌ها همچنین در آستانه به خدمت گرفتن روملو لوکاکو هم هستند و مذاکرات خوبی با باشگاه چلسی در این رابطه داشته‌اند.

کار سخت سردار برای حضور در ترکیب اصلی رم

سردار آزمون احتمالا تا حدود یک ماه دیگر شرایط بازی کردن ندارد. او در جریان تمرینات پیش‌فصل لورکوزن دچار مصدومیت از ناحیه ساق پای چپ شد. مهاجم اسبق زنیت، روبین‌کازان و روستوف کار بسیار دشواری برای رسیدن به ترکیب اصلی رم خواهد داشت و در صورت اضافه شدن لوکاکو، ماموریت او دشوارتر هم خواهد شد. جالوروسی در هفته نخست با آرایش 2-5-3 روانه میدان شد. در شبی که دیبالا به علت محرومیت همراه تیمش نبود، آندره‌آ بلوتی و استفان الشراوی به عنوان دو مهاجم انجام وظیفه کردند که آقای شماره 11 درخشش غیرمنتظره‌ای داشت و با 2 گلی که زد، مانع از شکست مورینیو در هفته نخست شد. رم در اکثر دیدارهای پیش‌فصل هم با همین ترکیب به میدان رفت اما آقای خاص ممکن است با اضافه شدن بازیکنان جدید، ترکیب سه دفاعه خود را تغییر دهد و رو به آرایش 3-3-4 یا 2-4-4 بیاورد. در حال حاضر پایتخت‌نشین‌ها مهاجمانی چون بلوتی، الشراوی، دیبالا و سولباکن را دارند. احتمالا لوکاکو هم به این جمع اضافه خواهد شد. جایگاه دیبالا در ترکیب اصلی قطعی است. در صورت حضور لوکاکو، این بازیکن بلژیکی تبدیل به زوج ستاره آرژانتینی خواهد شد. از طرفی عملکرد تحسین‌برانگیز بلوتی در هفته نخست معادلات ترکیب اصلی را پیچیده کرده است. سردار برای حضور در ترکیب اصلی باید رقابتی سخت با این نفرات داشته باشد. در این میان سولباکن کم‌ترین شانس را برای حضور در زمین دارد. این مهاجم 24 ساله و نروژی از ژانویه امسال به رم آمد اما در این مدت فقط یک گل در سری‌آ برای آن‌ها به‌ثمر رسانده است و هواداران رم نسبت به او حس خوبی ندارند.

آزمون نمی‌خواهد به سرنوشت الدور دچار شود

سردار، دومین مهاجم آسیایی مورینیو در رم به‌حساب می‌آید. آن‌ها در سال 2021 اقدام به خرید الدور شومورودوف کردند. مهاجم سرشناس تیم ملی ازبکستان با قراردادی 5 ساله به ارزش 17.5 میلیون یورو لباس گرگ‌ها را به تن کرد اما در یک فصلی که همراه این تیم بود نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و کم‌کم از پازل تاکتیکی مرد پرتغالی خارج شد. الدور که پیش از این برای جنوا توپ می‌زد، فصل گذشته را به صورت قرضی در اسپتزیا پشت سر گذاشت که بازهم همراه با اتفاق خوشایندی برای او نبود. سقوط اسپتزیا باعث جدایی الدور شد و او حالا قرار است در این فصل مهاجم قرضی تیم کالیاری باشد. نکته جالب درباره شومورودوف، شباهت‌های او به سردار آزمون است. فارغ از فیزیک تقریبا مشابه، هر دوی این نفرات 28 ساله هستند و الدور در سال 2017 به نوعی در تیم روستوف جانشین سردار آزمونی شد که به روبین‌کازان پیوسته بود. باید دید آزمون قرار است عملکرد بهتری در پایتخت ایتالیا داشته باشد یا او هم به سرنوشت مهاجم ازبکستانی دچار خواهد شد. 

خاطره خوش گرگ‌ها از یک آسیایی

سومین و آخرین قهرمانی رم در لیگ ایتالیا به فصل 2001-2000 برمی‌گردد. در آن تیم شاهد حضور یک آسیاییِ فوق‌العاده بودیم. هیده‌توشی ناکاتا پس از بازی برای تیم پروجا، راهی پایتخت ایتالیا شد تا شاگرد فابیو کاپلو شود. او در فصل منجر به قهرمانی جزو نفرات اصلی تیم نبود اما طی 22 بازی در تمام مسابقات آن فصل 3 گل به‌ثمر رساند و پس از قهرمانی در لیگ، راهی پارما شد و در ادامه برای بولونیا و فیورنتینا هم به میدان رفت. باید دید با حضور بازیکنان جدیدی چون لئاندرو پادرس، رناتو سانچز، اوان اندیکا، حسام عوار، راسموس کریستنسن، سردار آزمون و احتمالا روملو لوکاکو، مورینیو می‌تواند رم را پس از 22 سال به قهرمانی در سری‌آ برساند یا خیر.


ت ت
کدخبر: 173070 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها